به گزارش اگزیمنیوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارعپور»روز چهارشنبه در چهارمین جلسه کمیته نظارتی اجرای بند (ج) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که به هوشمندسازی خدمات دولت و راهاندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اختصاص دارد، افزود: وقتی هدف همه ما افزایش رضایتمندی مردم باشد، راهی جز ارائه خدمات الکترونیکی فناورانه پایه بهویژه در حوزه سلامت، بهداشت و درمان نداریم و در این راستا همه دستگاههای متولی بهداشت و درمان و ارائهکنندگان خدمات بیمهای باید دستبهدست هم دهند.
وی ادامهداد: از سوی دیگر، بر اساس تکالیف قانونی تا پایان آبان ماه همه دستگاههای دولتی از جمله مراکز بهداشت و درمان باید همه خدمات خود را بهصورت الکترونیکی ارائه دهند.
زارع پور تاکید کرد: بنابر همین تکلیف قانونی، در این برهه زمانی عدم اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دیگر قابلپذیرش نیست و باید روند اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و ارائه خدمات برخط دانشگاهها، بیمارستانها و مراکز بهداشتی و ارائه خدمات هوشمند حوزه بیمه، سلامت و درمان کشور تسریع شود.
«میثم لطیفی» معاون رئیسجمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار داشت: دستگاهها مکلف هستند که اتصال و ارائه همه خدمات خود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را به سرانجام برسانند.
وی گفت: دستگاه هایی که در قسمت هایی با چالش مواجه بوده اند در نخستین فرصت باید نسبت به رفع این ایرادات و ارائه خدمات هوشمند به مردم اهتمام لازم را داشته باشند.
لطیفی بر ضرورت بازنگری برخی فرایندهای اداری برای ارائه هرچه بهتر خدمات «سلامت هوشمند» در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تاکید کرد.
در این جلسه وضعیت انجام الزامات قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سال ۱۴۰۲، مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات و تکالیف آیین نامه مذکور در حوزه درمان و سلامت مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدا گزارش نظارتی حوزه کلان طرح سلامت الکترونیکی و وضعیت ارایه خدمات هوشمند حوزه درمان و سلامت ارایه شد و ضمن بررسی دستاوردهای نظام سلامت الکترونیک در سالهای اخیر، مقرر شد اقدامات باقیمانده دستگاههای این بخش در محورهای ۲۳ گانه تعیین شده در جریان این جلسه در فرصتهای تعیین شده برای هر بند به انجام برسد.
در این جلسه موضوعاتی مانند وضعیت ارائه خدمات برخط این حوزه از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند و پنجره دستگاهها، همچنین بهبود درصدهای پیشرفت پروژههای سلامت الکترونیک بررسی و مقرر شد مواردی مانند تکمیل سامانه برخط خدمات بیمه های تکمیلی و تجاری بیمه شدگان و حذف کاغذ و مراجعات به بیمههای تکمیلی، تدوین آیین نامه نظام تنظیم گری-کاروری و شکلگیری اپراتورهای هوشمند در این بخش، تکمیل سامانه ها و خدمات الکترونیکی سازمان ها و تجمیع خدمات کلیه سامانه های دستگاه های خدمت دهنده این بخش در قالب پنجره واحد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در فرصتهای تعیین شده به ثمر برسد.
نظر شما