نقش زنان روستایی در کاهش روند مهاجرت مورد توجه قرار گیرد

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: زنان روستایی و عشایری به عنوان تصمیم گیرنده نقش موثری در کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش اگزیم نیوز، مجتبی خیام نکویی امروز سه شنبه در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آیین ملی گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری افزود: ابتدای انقلاب اسلامی تولیدات بخش کشاورزی ۲۵ میلیون تن بود که آن میزان اکنون به ۱۳۳ میلیون تن رسیده و رشد ۴۰۰ درصدی را نشان می‌دهد و ۳۵۰ درصد این میزان ناشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی سازمان تات و ۵۰ درصد آن ناشی از افزایش سطح زیر کشت بوده است.

وی تصریح کرد: اگر نقش زنان روستایی به طور جدی مورد توجه قرار می‌گرفت ما امروز شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها نبودیم زیرا زنان روستایی تصمیم گیرنده در مهاجرت روستاییان به شهرها هستند.

وی اظهار داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی ۷۴ درصد مردم در روستاها و ۲۴ درصد در شهرها زندگی می‌کردند اکنون این رقم برعکس شده و ۷۶ درصد مردم در شهرها و ۲۴ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی با بها دادن به نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری محقق می‌شود، گفت: اگر در کشور ما کشاورزی شغل قلمداد می‌شد امروز شاهد رویدادهای خوبی در این بخش بودیم.

کد خبر 76663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =