نشان بین‌المللی توسعه روستایی عزیزالحق به وزیر جهادکشاورزی اعطا شد

مدیرکل مرکز بین‌المللی توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه (سیرداپ) نشان توسعه روستایی را به پاس اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راستای فراهم کردن اقدامات مؤثر بر توسعه روستایی و رفع فقر به وزیر جهادکشاورزی اعطا کرد.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، غلام‌رضا نوری و چاندرا شکارا مدیرکل مرکز بین‌المللی توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه (سیرداپ) در دیدار با یکدیگر، اقدامات موثر وزارت جهادکشاورزی در توسعه روستایی، ایجاد اشتغال، رفع فقر و توسعه منابع انسانی و شبکه‌های ارتباطی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر سیاست روستا محوری، توسعه کشاورزی ایران را گره خورده با توسعه روستاها دانست و توجه به کشاورزان و منابع انسانی تولیدکننده محصولات کشاورزی را از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی در این دوره اعلام کرد.

چاندرا شکارا با قدردانی از سیاست‌ها و خط مشی جمهوری اسلامی ایران در توسعه روستایی و همگامی با برنامه‌های بین‌المللی سیرداپ در رسیدن به اهداف جهانی مرکز بین‌المللی توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه، نشان عزیزالحق را به وزیر جهاد کشاورزی اعطا کرد.

نشان عزیزالحق به یاد بنیان‌گذار فقید سیرداپ؛ متفکر، فیلسوف و سیاست‌گذار بنگلادشی که نقش بزرگی در توسعه و سازماندهی مردم روستای کومیلا داشت، به افراد، نهادها و سازمان‌های فعال در توسعه روستایی اعطا می‌شود.

لازم به ذکر است، سیرداپ به عنوان مرکز منطقه‌ای و بین دولتی دارای ارتباط عمیق با سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در سال ۱۹۷۹ تأسیس شد، مرکز این نهاد در کشور بنگلادش است و در حال حاضر ۱۵ کشور شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، بنگلادش، فیجی، هندوستان، اندونزی، جمهوری دموکراتیک خلق لائو، مالزی، میانمار، نپال، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، تایلند و ویتنام عضو آن هستند.

جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۳ و با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی به عضویت این مرکز درآمد.

وزیر جهاد کشاورزی نماینده کشورمان در شورای حکام و موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهادکشاورزی به عنوان موسسه رابط جمهوری اسلامی ایران (Country Linked Institute(CLI))، نماینده ایران در کمیته‌های اجرایی و فنی سیرداپ است.

کد خبر 76670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =