بازنگری در استانداردهای صنعت برق به رفع ناترازی کمک می‌کند

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو با تاکید بر ضرورت بازنگری در حوزه استاندارد در صنعت برق، گفت: انجام این مهم تاثیر بسزایی در حوزه مصرف دارد و ناترازی را تا حدودی بهبود می‌بخشد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت نیرو، «مرتضی بخشایش» در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد حوزه صنعت برق و انرژی در پژوهشگاه نیرو درباره مفهوم رقابت‌پذیری در ارائه کالا و خدمات، افزود: مفهوم رقابت‌پذیری در حال حاضر توسعه پیدا کرده و مبنایی برای کارآمدی و بهره‌وری است.

وی درباره انتشار گزارش سالیانه رقابت‌پذیری کشورها توسط بانک جهانی، گفت: وضعیت و جایگاه کشورها بر اساس یک‌سری شاخص‌های تعریف شده مورد توجه قرار می‌گیرد که یکی از این شاخص‌ها مربوط به حوزه برق و کیفیت ارائه برق است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در اسناد بالادستی وزارت نیرو به‌طور خاص به موضوع استاندارد توجه شده است، خاطرنشان‌کرد: در ارائه خدمات آب، برق و فاضلاب بر تحقق خدمات در سطح استانداردها و شاخص ملی و بین‌المللی تاکید شده است.

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو گفت: در چشم‌انداز بخش برق و انرژی، پایداری و کیفیت مناسب در حد استاندارد جهانی مورد تاکید است.

بخشایش با بیان اینکه عضویت وزیر نیرو در شورای‌ عالی استاندارد به‌ عنوان فرصت متفاوت و اهمیت جایگاه خدمات آب و برق در سطح کشور را نشان می‌دهد، به تعامل خوب وزارت نیرو با سازمان ملی استاندارد اشاره و بر ایجاد جایگاه تنظیم‌کننده و راهبری‌کننده حوزه استاندارد در وزارت نیرو تاکید کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: با کمک شرکت‌های مادرتخصصی توانیر، برق حرارتی، ساتبا و پژوهشگاه نیرو، ریشه‌های ناترازی برق شناسایی شده و تصویر نسبتاً کاملی به ما ارائه می‌کند که مرتبط با موضوع اثرگذار دیگر برای حل ناترازی جدای از تولید و مصرف است.

این مسئول وزارت نیرو بر استانداردسازی تجهیزات برقی تاکید کرد و گفت: الگوی مناسب مصرف یکی از مسائل اصلی استانداردها است و بر این‌ اساس برای برقراری ارتباط با مردم نیازمند استاندارد مشخصی هستیم.

بخشایش با بیان اینکه با سازمان ملی بهره‌وری ایران اقدام‌های پیشران برای حل ناترازی برق پیش‌بینی شده است، ادامه‌داد: ارتقا و تجهیزات لوازم برقی، اعمال استانداردها و جاری‌سازی استانداردهای مصوب در حوزه تولیدکنندگان مانند کولر آبی نیاز به کار گسترده دارد.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری در حوزه استاندارد در صنعت برق، گفت: بازنگری در حوزه استانداردهای صنعت برق تاثیر بسزایی در حوزه مصرف دارد و ناترازی را تا حدودی بهبود می‌بخشد که براین‌اساس نیاز به تقویت استانداردها در حوزه مدیریت و خدمات و پاسخگویی در صنعت آب و برق وجود دارد.

کد خبر 76608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =