احداث نیروگاه‌های خودتامین صنایع از اولویت‌های پیگیری وزارت نیرو است

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که براساس ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، صنایع کشور موظف به احداث نیروگاه برای تامین برق مورد نیاز خود هستند، تاکید کرد: این موضوع در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو قرار دارد که با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از وزارت نیرو(پاون)،مصطفی رجبی مشهدی افزود: حدود ۲ هزار مگاوات از حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تکلیف شده صنایع براساس این قانون به شبکه سراسری متصل شده است.

سخنگوی صنعت برق مجموع نیروگاه‌های برنامه‌ریزی شده صنایع در ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق را ۱۰ هزار مگاوات عنوان و تصریح کرد: تاکنون حدود ۲ هزار مگاوات آن به بهره‌برداری رسیده و انتظار می‌رود تا سال آینده ظرفیت نیروگاه‌های خود تامین صنایع حداقل به ۳ هزار مگاوات بالغ شود.

وی با بیان این که بقیه نیروگاه‌های برنامه‌ریزی شده نیز در دست اجرا قرار دارند، گفت: صنایعی که به احداث نیروگاه خودتامین اقدام کنند، مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نمی‌شوند و به هیچ وجه برق تولیدی این واحدها به مصارف دیگر اختصاص نمی‌یابد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: البته نیروگاه‌ها به دلایل فنی و بروز حوادث ممکن است محدودیت‌هایی را برای مصرف کنندگان خود ایجاد کنند که وزارت نیرو در حد مقدورات در این شرایط از طریق شبکه سراسری پشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: برق بدون محدودیت در مورد خریداران برق از تابلوی سبز و همچنین تابلوی برق آزاد نیز صدق می‌کند.

کد خبر 76010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =