تخصیص ۱۴ هزار و ۵۰۰ قطعه سکه در حراج هفدهم

مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: هفدهمین حراج سکه طلا با تخصیص ۱۴ هزار و ۴۹۹ قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید و در این حراج، ۷۰۱۳ قطعه ربع سکه، ۴۲۲۲ قطعه نیم سکه و ۳۲۶۴ قطعه تمام سکه، به متقاضیان تخصیص داده شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هفدهمین حراج سکه طلا روز دوشنبه برگزار شد و از مجموع ۳۳ هزار و ۸۶ قطعه تمام سکه ثبت سفارش شده، ۳۲۶۴ قطعه با میانگین قیمت ۴۲ میلیون و ۷۴ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

همچنین، از مجموع ۱۹ هزار و ۷۷۳ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۷۰۱۳ قطعه با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

در حراج نیم سکه نیز ۱۴ هزار و ۳۲۷ قطعه سکه ثبت سفارش شد که ۴۲۲۲ قطعه با میانگین قیمت ۲۲ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان تخصیص داده شد. بدیهی است، در بین متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین تر از این قیمت‌ها، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آنها تخصیص داده شده است.

این گزارش حاکیست، از ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۲ تاکنون، ۱۷ حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج ها، در مجموع ۳۱۸ هزار و ۸۹۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۷۵ هزار و ۴۲ قطعه، نیم سکه ۵۲ هزار و ۳۹۶ قطعه و تمام سکه ۹۱ هزار و ۴۵۴ قطعه است.

تخصیص ۱۴ هزار و ۵۰۰ قطعه سکه در حراج هفدهم


زمان بندی تحویل سکه هفدهمین حراج مرکز مبادله ایران
شروع زمان تحویل سکه طلا بدون هزینه انبارداری از پنجم تا ۱۲ مهر ماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می شود. هزینه تحویل ۳۰ هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود.

اشخاصی که طی بازه زمانی ۱۴ مهرماه تا ۲۱ مهرماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا ۵۰ هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورتی که اشخاص در بازه زمانی تحویل سکه اقدام به دریافت سکه نکنند، معامله فسخ و پس از اعلام بانک عامل وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه های عملیاتی به کیف پول خریدار عودت داده می شود؛ در صورت انفساخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه انتخاب شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع می شود.

تخصیص ۱۴ هزار و ۵۰۰ قطعه سکه در حراج هفدهم

کد خبر 75935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =