الگوی جدید اعتبارسنجی شرایط را به نفع خوش رفتارهای اقتصادی تغییر می‌دهد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به فراگیری صد درصدی اعتبارسنجی تصریح کرد: الگوی جدید اعتبارسنجی شرایط را به نفع خوش رفتارهای اقتصادی رقم میزند و امیدواریم دولت چهاردهم از این ابزار استفاده حداکثری داشته باشد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، سیداحسان خاندوزی در بازدید از واحدهای مختلف شرکت اعتبارسنجی ایران، با اشاره به نواقص بسیار زیاد اعتبارسنجی در کشور در سال‌های گذشته اظهار داشت: اتفاقی که در دو سال گذشته به همت شرکت اعتبارسنجی ایران و همکاران وزارت اقتصاد و بانک مرکزی رخ داد، یکی از نقاط عطف رفتارسازی اقتصادی در کشور خواهد بود.

وی افزود: در سالهای آینده خواهید دید که این ساختمان یعنی شرکت اعتبارسنجی ایران چقدر در قاعده‌سازی رفتاری فعالان اقتصادی کشور موثر واقع خواهد شد و این یکی از نقاط کانونی تحول اقتصادی است.

وزیر اقتصاد بیان داشت: در بهمن ماه ۱۴٠٠، در جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌های خصوصی و دولتی این موضوع مطرح و نخستین گام اعتبارسنجی برای خدمات خرد ابلاغ شد اما بانکها گفتند دایره مشمولان فقط افراد داخل بانکها، دستگاه‌ها و یا بازنشستگان هستند

وزیر اقتصاد گفت: آن زمان از دوستان بانکی خواستم که برای گسترش دامنه خدمت باید برنامه داشته باشیم و شاه بیت این برنامه تقویت اعتبارسنجی بود و در سال ۱۴٠۱ یکی از سرفصلهای مهم همکاری بین وزارت اقتصاد و سایر دستگاه ها این بود که تا اعتبارسنجی کشور را به تراز شایسته مردم برسانیم.

وی افزود: امروز در شرایطی در داخل شرکت اعتبارسنجی ایران صحبت می‌کنیم که نه تنها مدل اعتبارسنجی پس از هشت سال تغییر کرد بلکه در ۴ بانک هم اجرا شد و امیدواریم از اواخر شهریور تمامی بانکها مدل اعتبارسنجی خودشان را بر اساس الگوی جدید دریافت کنند.

خاندوزی توضیح داد: در مدل جدید به جای تمرکز بر ۱۸ قلم اطلاعاتی به ۷٠ شاخص اطلاعاتی دسترسی داریم و به جای اینکه فقط برای یک سوم مردم ایران گزارش اعتبارسنجی معتبر باشد، پوشش صد درصدی خواهد داشت و مهمتر اینکه انگیزه بخشی ایجاد می‌شود تا مشتریان حقیقی و حقوقی متوجه شوند که بدحسابی هزینه دارد.

وزیر اقتصاد گفت: سعی کردیم خوش رفتارها از مشوق برخوردار شوند و امیدواریم دولت چهاردهم از این ابزار بسیار موثر حکمرانی استفاده کند و اصرار بر فراگیری داشته باشد تا شاهد استقرار نظام انگیزه بخش کاملا سیستمی باشیم.

وی تاکید کرد: شرکت اعتبارسنجی ایران یکی از همان نهادها و درخت پرثمری است که تا سالهای سال برای اقتصاد ایران مفید خواهد بود.

کد خبر 75270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =