جذب قطعی ۲۵ همت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی از جذب قطعی و به قرارداد رسیدن ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور در پنج ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، «حسین یداللهی» در نشست هم‌اندیشی و تبیین بازنگری قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور تاکید کرد: فرایند بازنگری مفاد قراردادهای سرمایه‌گذاری، به دلیل شرایط اقتصادی کشور در چند سال گذشته و پیش‌بینی مدل‌های مالی متفاوت در قراردادهای امضا شده، به صورت مستمر در تهران و بنادر در دست انجام است.

وی گفت: افزایش هزینه‌ها به ویژه رشد هزینه‌های جاری و تغییرات تسعیر ارز، بازنگری، اصلاح و بازطراحی مفاد قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر را ضروری و الزامی کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اتخاذ ساختار و مکانیسم مناسب در فرایند بازنگری و توجه به ابعاد مهندسی و حقوقی در بازطراحی قراردادهای سرمایه‌گذاری، خاطرنشان‌کرد: در یک رویکرد خاص، همه قراردادهای سرمایه‌گذاری به صورت موردی، مجزا و جداگانه بررسی و بازنگری خواهد شد و هر کدام از پروژه‌ها در قالب کارگروه مجزا بررسی می‌شود.

یداللهی گفت: کارگروه‌های مربوط به بررسی قراردادهای سیلوها در بنادر شمالی از چهار ماه گذشته تشکیل و فعال شده است و نتایج آن طی ۲ ماه آتی اعلام خواهد شد.

۳۲ قرارداد سرمایه‌گذاری تا پایان سال بازنگری و اصلاح می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بازنگری قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر هر سه سال یک بار انجام می‌گیرد، تاکید کرد: تا پایان امسال ۳۲ قرارداد سرمایه‌گذاری بازنگری و اصلاح می‌شود.

یداللهی درباره قراردادهای سرمایه‌گذاری امضا شده و در دست انجام در بنادر تجاری کشور، اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایجاد شده در سازمان، طی پنج ماه گذشته از سال جاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با مدل مالی مشخص جذب شده و تحویل و تحول اراضی آن‌ها نیز صورت گرفته است که تا پیش از این در سازمان بنادر و دریانوردی سابقه نداشته است.

برنامه‌ریزی برای جذب ۴۳ همت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بنادر

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و آیین‌نامه‌های منعقد شده، طی ماه‌های آتی، ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بنادر کشور جذب و بکارگیری می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، با این میزان سرمایه‌گذاری در بنادر بازرگانی کشور، بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تن ظرفیت به ظرفیت‌های پشتیبانی بنادر اضافه می‌شود.

کد خبر 75233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =