به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، «عبدالامیر یاقوتی» در گفتوگویی اعلام کرد: تلاش جدی صورت گرفته تا علاوه بر مدیریت خاموشیها، زمان آن نیز کاهش یافته و دست کم یکبار در روز باشد.
وی ادامه داد: وضعیت نیروگاههای تامین برق به زودی بهبود خواهد یافت که این موضوع کمک خواهد کرد زمان خاموشیها کمتر شود.
مدیرکل مدیریت مصرف شرکت توانیر خاطرنشان کرد: تلاش شده خاموشیهای خارج از برنامه هم که ناشی از بروز حوادث غیر قابل پیشبینی در شبکه است، کاهش یابد.
یاقوتی گفت: علاوه بر این، مردم با اعمال مدیریت مصرف حتی با خاموش کردن یک لامپ در کاهش خاموشیها اثر گذارند.
وی ادامه داد: اعمال روشهای ساده مدیریت مصرف مانند همین خاموش کردن یک لامپ اضافه، کمک بسیار شایانی به تامین برق میکند.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر افزود: تلاش شده جداول اعلامی خاموشیها به طور صد درصدی اعمال شده و خاموشی خارج از این جداول نباشد، اما برخی حوادث خارج از پیشبینی و حتی یک تغییر کوچک در بار شبکه، این نوع خاموشی را اجتناب ناپذیر میکند.
خسارت برقی مشترکان پرداخت میشود
مدیرکل مدیریت مصرف شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران همچنین از پرداخت خسارت مشترکان ناشی از نوسان برق خبر داد و گفت: بیمه خسارت تجهیزات برقی مشترکان که ناشی از نوسان برق آسیب دیدهاند، را پرداخت می کند.
وی ادامه داد: براین اساس مشترکان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت توانیر و در بخش بیمه مدارک خود را بارگذاری کنند.
مدیرکل مدیریت مصرف توانیر خاطرنشان ساخت: بیمه پس از بررسیهای لازم نسبت به پرداخت مبلغ خسارت اقدام خواهد کرد.
ششم خردادماه امسال مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) گفت: سامانه بیمه حوادث مشترکان خانگی و تجاری این شرکت فعال است و مشترکان میتوانند مستندات خسارتهای وارده به تجهیزات برقی ناشی از نوسان برق خود را در آن بارگذاری کنند.
نظر شما