«ایران اکسپو» فرصت معرفی گسترده توانمندی‌های صادراتی است

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: آنچه اهمیت نمایشگاه ایران اکسپو را دو چندان می‌کند، وضعیت حاکم بر اقتصاد ایران و ضرورت معرفی گسترده و جامع از توانمندی‌ ها و ظرفیت‌ های تجاری و سرمایه‌گذاری کشور است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از اتاق ایران، پیام باقری درباره نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ و معرفی ظرفیت‌ های صادراتی ایران افزود: آنچه موجب جایگاه خاص نمایشگاه‌ها در فرآیند تجارت و سرمایه‌گذاری می‌شود، بهره‌مندی از روش‌های جدید، فناوری‌های نو و خلاقیت برای معرفی گسترده و واقعی از توانمندی‌های کشور است.

نایب‌رئیس اتاق ایران تصریح کرد: همواره یکی از روش‌های مهم و مؤثر در فرآیند تقویت تجارت و سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف، استفاده از فرصت نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده که به صورت منظم و مستمر در مناطق گوناگون دنیا برگزار می‌شود. بنابراین در اهمیت برگزاری نمایشگاهی مانند ایران اکسپو و مشارکت جدی اتاق ایران در آن، تردیدی نیست.

وی ادامه داد: آنچه برای هیات‌رئیسه اتاق ایران اهمیت بالایی دارد، مشارکت منسجم، هماهنگ و هدفمند بخش خصوصی در ایران اکسپو است. باید تمام تلاش و برنامه‌ریزی خود را انجام دهیم تا این مشارکت به نتیجه اصلی برسد و بتوانیم با معرفی ظرفیت‌های صادراتی ایران، بازارهای هدف خود را توسعه دهیم. در حال حاضر بازارهای صادراتی ایران بسیار محدود شده و این نمایشگاه می‌تواند در پیدا کردن بازارهای جدید به فعالان اقتصادی ایران، کمک کند.

باقری علاوه بر مشارکت هدفمند و برنامه‌ریزی شده، بررسی نتایج و دستاوردها در انتهای هر دوره برگزاری نمایشگاه را از فرایند برگزاری آن مهم‌تر و ضروری‌تر خواند و افزود: برگزار کردن یک نمایشگاه با تمام هماهنگی‌ها و مشکلاتی که دارد یک طرف داستان تجارت و سرمایه‌گذاری است و طرف دیگر آن، ارزیابی نقاط و قوت و ضعف آن نمایشگاه است. یک نمایشگاه بین‌المللی زمانی اثربخشی لازم را دارد که مستمر برگزار شود و این استمرار بستگی به ارزیابی عملکرد، آسیب‌ شناسی، رفع آسیب‌ها و تقویت نقاط قوت دارد.

وی به مشارکت‌کنندگان نمایشگاه ایران اکسپو توصیه کرد: برای اینکه هر مشارکت‌کننده در نمایشگاه بتواند به اهداف تعیین شده خود برسد باید با برنامه وارد شویم، کشورهای هدف خود را شناسایی، ظرفیت‌ها را به بهترین شکل و نوآورانه معرفی و الگوی کسب‌وکار را منطبق با استانداردهای بین‌المللی طراحی و ارائه کنیم.

نایب‌رئیس اتاق ایران خاطرنشان کرد: یافتن شرکای تجاری جدید و جذب سرمایه‌گذار به تبادل اطلاعات و تشریح استراتژی‌های توسعه کسب‌وکار منوط می‌شود و این اتفاق زمانی روی می‌دهد که رفت‌وآمد فعالان اقتصادی در قالب هیات‌های مختلف تجاری انجام شود و یکی از راه‌های دعوت از هیات‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی جذاب، تخصصی و باکیفیت است.

هفتمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) ۲۰۲۵ قرار است ۸ الی ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با هدف تسهیل تبادل اطلاعات تجاری، گسترش مبادلات اقتصادی و معرفی آخرین دستاوردهای تولیدی شرکت‌های ایرانی برگزار شود.

محورهای این نمایشگاه در قالب ۷ گروه صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی و خدمات طبقه‌بندی می‌شود.

کد خبر 80706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =