مزایای ایجاد تالار ارز توافقی/ اطمینان‌خاطر فعالان اقتصادی بیشتر می‌شود

دبیرکل خانه صمت معتقد است: راه‌اندازی بازار ارز توافقی گام مهمی برای حمایت از صادرکنندگان خرد و شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، آرمان خالقی با اشاره به اینکه بانک مرکزی با هدف افزایش شفافیت به زودی تالار مبادلات ارز توافقی را در مرکز مبادله ایران راه‌اندازی می‌کند، اظهار داشت: در بازار ارز توافقی، کشف قیمت به‌صورت حراج و نقد انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه با راه اندازی تالار ارز توافقی صادرکنندگان بخش خصوصی می‌توانند ارز خود را با قیمت توافقی و به‌صورت رسمی در این بازار عرضه کنند، تصریح کرد: قیمت در این تالار به‌صورت توافقی تعیین می‌شود و بانک مرکزی نیز به عنوان ناظر بر این روند نظارت می‌کند.
دبیرکل خانه صمت تاکید کرد: راه‌اندازی این بازار باعث کاهش ریسک تجار و تقویت تولید و صادرات می‌شود، همچنین ایجاد این بازار گام مهم در حمایت از صادرکنندگان خرد و شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود. از طرف دیگر راه‌اندازی بازار ارز توافقی باعث بهبود صادرات کشور و افزایش سودآوری شرکت‌های بورسی می‌شود، بنابراین راه‌اندازی این بازار سیگنال مثبتی به بازار سرمایه می‌دهد و به نوعی باعث رشد شاخص کل می‌شود.
خالقی با اشاره به این موضوع که با راه‌اندازی تالار ارز توافقی اطمینان‌خاطر فعالان اقتصادی افزایش می‌یابد، افزود: بانک مرکزی در سال گذشته اقدامات متنوعی انجام داده است؛ اما راه اندازی این بازار اقدام مثبتی است که نفع آن به فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان می‌رسد.
دبیرکل خانه صمت گفت: راه‌اندازی این بازار باعث تسهیل معاملات ارزی می‌شود و با ایجاد تالار جدید واردکنندگان و صادرکنندگان به راحتی با یکدیگر ارتباط می‌گیرند و فضایی برای تسویه معاملات بین دو گروه ایجاد می‌شود.

کد خبر 76610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =