حجم معاملات روزانه شرکت‌های توزیع برق به مرز ۸۰ میلیون مگاوات ساعت رسید

حجم معاملات روزانه در تابلوی برق بورس انرژی به ۷۹ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۶۱ مگاوات ساعت با متوسط قیمت یک‌هزار و ۱۸۷ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و حداکثر قیمت یک‌هزار و ۳۹۰ ریال رسید.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از وزارت نیرو، از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی از خردادماه تا ۱۸ مهر تعداد ۲۸ نیروگاه دولتی و ۳۶ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند و در این مدت در مجموع هشت‌هزار و ۷۲ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورده است.

همچنین حجم معاملات روزانه به ۷۹ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۶۱ مگاوات ساعت با متوسط قیمت یک‌هزار و ۱۸۷ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت یک‌هزار و ۳۹۰ ریال رسید. ارزش این معاملات نیز به ۹۴‌هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال رسید.

این گزارش حاکی است در روز چهارشنبه (۱۸ مهرماه) ظرفیت فروش نیروگاه‌های دولتی با رشد ۴۰ درصدی همراه شد و از ۱۳۰ هزار و ۵۷۲ مگاوات ساعت در روز سه‌شنبه به ۱۸۲ هزار و ۵۸۸ مگاوات ساعت رسید.

در معاملات هفته قبل، نیروگاه‌های دولتی با ۴۰ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۱۴۹ مگاوات ساعت، سهم ۵۱ درصدی از فروش را به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر نیز نیروگاه‌های خصوصی با ۳۹ میلیون و ۶۶ هزار و ۱۰۶ مگاوات ساعت، سهم ۴۹ درصدی از فروش داشتند.

همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت، ۳۳۷ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۶۰ کیلووات‌ساعت برق سلف در بازار برق به ارزش ۳۷۰ میلیارد و ۵۲۴ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۸۸۰ ریال معامله شد.

در تابلوی برق سبز نیز در همین روز ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۷۲۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۶۶ میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۶۵۲ هزار ریال دادوستد شد.

کد خبر 76568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =