ورود به بازار در تنش‌های ارزی اشتباهی محرز است/ تأثیر موقت التهابات سیاسی

کارشناس اقتصادی گفت: تنش‌های نظامی و سیاسی اصولا دائمی نیست؛ ورود به بازار ارز و تحمیل تقاضای اضافی در این شرایط اشتباهی محرز است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، هادی حق شناس با بیان اینکه تنش‌های منطقه‌ای موقت، آثار منفی موقتی روی نرخ ارز دارند، اظهار داشت: قبل از عملیات وعده صادق در فروردین ماه امسال که جمهوری اسلامی ایران با موشک و پهپاد اسرائیل را مورد اصابت قرار داد شاهد روند صعودی نرخ ارز و به تبع آن بازگشت قیمت بعد از مدت زمان کوتاهی به نرخ قبلی بودیم. این روند باز هم تجربه شد تا به ما هشدار دهد نباید وارد بازی ارزی شویم که طراحان آن سوداگران هستند.

وی افزود: تنش‌های نظامی و سیاسی اصولا کوتاه مدت است، بنابراین به دلیل اثرات مقطعی این تنش‌ها و همچنین با توجه به وضعیت شاخص‌های اقتصادی و عدم نگرانی بابت کمبود منابع ارزی کشور، ورود به بازار ارز و تحمیل تقاضای اضافی اشتباه محرزی است که مردم نباید مرتکب آن شوند.

این کارشناس گفت: طبیعتا ایران به دنبال جنگ افروزی منطقه‌ای و طولانی شدن جنگ نیست، لذا هر پاسخی که ایران به دلیل شهادت آقای هنیه بدهد آثارکوتاه مدتی بر بازار به جا می‌گذارد، لذا بر حسب تجاربی که طی ماه‌های اخیر از روند فراز و فرودهای بازار ارز داشته ایم نباید عامل نوسان بی دلیل در بازار ارز شویم.

حق شناس یادآور شد: هنگامی که تنش‌ها بلند مدت و مستمر نیست درنتیجه انتظار می‌رود بازارها بعد از شوک کوتاه مدت به روال عادی خود برگردند، بنابراین با تحمیل تقاضای کاذب نباید بازار ارز را تحت فشار قرار داد و به تبع آن انتظارات تورمی که دود آن به چشم یکایک مردم جامعه می‌رود را فعال کرد.

کد خبر 76001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =