خوزستان آمادگی فراهم‌سازی بستر فعالیت سرمایه‌گذاران کشور عمان را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: خوزستان به واسطه دریافت رتبه نخست جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور آمادگی فراهم کردن بستر فعالیت سرمایه گذاران کشور عمان را دارد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، محمد راضی جلالی در نخستین همایش جامع رهیافت همکاری بین المللی اقتصادی ایران و عمان در اتاق بازرگانی اهواز که با حضور هیات اقتصادی کشور عمان برگزار شد، افزود: استاندار خوزستان با این هیات دیدار خواهند داشت و تفاهم نامه‌هایی برای تقویت همکاری تجاری بین خوزستان و کشور عمان منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه متخصصان و فرهیختگان سرمایه خوزستان هستند ادامه داد: پیوند خوبی به واسطه فعالیت فعالان حوزه علمی خوزستان بین دانشگاه و صنعت این استان ایجاد شده است.

راضی جلالی ادامه داد: با وجود آنکه تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی بر سر راه تولید و اقتصاد ایجاد کرده اما شرکت‌های دانش بنیان موفق شدند نیاز صنایع را تامین کنند.

آمادگی خوزستان برای ارائه خدمات فنی و صنعتی به کشور عمان

در ادامه این همایش مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: متخصصان حوزه نفت، پتروشیمی و فولاد خوزستان آمادگی ارائه مهارت و علم خود به کشور عمان هستند.

حمیدرضا فلاح اظهار داشت: ۴۵۰ شرکت فنی و مهندسی در خوزستان فعال است که ظرفیت بسیار خوبی برای تولید تجهیزات مورد نیاز صنایع بزرگ و کوچک هستند.

وی گفت: همچنین ۲۵۰ طرح برای سرمایه گذاری در استان شناسایی و احصاء شده که زمین مورد نیاز برای فعالیت سرمایه‌گذار در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، هیاتی اقتصادی از اتاق بازرگانی استان شمال شرقی کشور عمان به منظور تقویت مبادلات تجاری با خوزستان به این استان سفر کرده است و به مدت یک هفته از ظرفیت های اقتصادی استان بازدید خواهند کرد.

اعضای هیات اقتصادی کشور عمان در سفر به خوزستان ضمن اشاره به فعالیت ۱۴ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در این کشور، بر تمایل بر توسعه همکاری‌های اقتصادی تأکید داشته و توسعه فعالیت اقتصادی و تجاری میان دو طرف را خواستار شدند.

شاخص‌های اصلی در توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک بخش خصوصی خوزستان با کشور عمان در حوزه صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته، صنایع فولاد، بسته‌بندی خرما، خشکبار و محصولات کشاورزی، صنایع پزشکی و مراکز درمانی، سرمایه‌گذاری‌های ترانزیتی و حوزه انرژی است.

حجم همکاری اقتصادی میان ایران و عمان حدود ۲ میلیارد دلاراست که با توجه به مستعد بودن بازارهای و همچنین تمایل دو طرف به توسعه روابط، ظرفیت و پتانسیل افزایش این حجم از همکاری‌ها به آماری چند برابری وجود دارد.

کد خبر 75832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =