آغاز فرایند استقرار و جایگزینی سامانه جدید گمرک هوشمند در گمرک غرب تهران

فرایند استقرار و جایگزینی سامانه جدید گمرک هوشمند با سامانه قدیم گمرکی در گمرک غرب تهران طی مراسمی امروز (یکشنبه)با حضور رئیس کل گمرک ایران، نمایندگان شرکت پیمانکار، نمایندگان سازمان‌های همجوار و مدیران ارشد گمرک برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، در این مراسم رئیس کل گمرک ایران راه اندازی سامانه جدید هوشمند در گمرک را بسیار مهم توصیف کرد و استقرار طرح تحول گمرک دیجیتال را گام مهم این سازمان در نیل به اهداف اقتصادی دولت برشمرد.

به گفته محمد رضوانی فر با پیاده‌سازی سامانه جدید گمرک، علاوه بر تمامی رویه‌های گمرکی، زیر سیستم‌ها نیز به این سامانه متصل خواهند شد.

رئیس کل گمرک ایران در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سامانه جدید هوشمند گمرک از توسعه زیرساخت و انتقال مرکز داده سازمان به ابردولت خبر داد.

وی سامانه جدید گمرک را یکی از بخش‌های عمده طرح تحول گمرک برشمرد که فاز نخست آن در رویه واردات در گمرک غرب تهران بهره‌برداری شد و پس از آن در گمرکات کشور عملیاتی می‌شود.

به گفته وی همزمان با توسعه سامانه‌های جدید در گمرک ایران، آموزش، اصلاح زیرساخت‌ها و استقرار آشکارسازها در دستور کار گمرک قرار گرفته است.

رضوانی‌فر بزرگترین مزیت سامانه جدید گمرک هوشمند را متمرکز بودن آن ذکر کرد و افزود: با متمرکز بودن سامانه‌ها، امکان گزارشگیری برخط و مدیریتی برقرار خواهد بود و نظارت هوشمند بر تجارت فرامرزی را فراهم می‌کند.

شایان ذکر است در این مراسم معاون امور گمرکی، رئیس شعبه اول کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی، مسئولان فناوری گمرک، نمایندگان شرکت پیمانکار و نمایندگان سازمان ها همجوار به اهمیت و ضرورت استقرار این سامانه در گمرک پرداختند.

کد خبر 75736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =