راه اندازی بازار ارز توافقی سیاست تثبیت را تقویت می‌کند/ حمایت بانک مرکزی از شرکت‌های کوچک و متوسط

عضو اتاق ایران و عراق گفت: راه اندازی بازار ارز توافقی ضمن حمایت از تولیدکنندگان متوسط به توفیق بیشتر سیاست تثبیت کمک می‌کند.

به گزارش اگزیم نیوز، رامین پولادرگ روز جمعه در گفتگو خصوص دستاوردهای راه اندازی بازار ارز توافقی در مرکز مبادله در راستای حمایت از صادرکنندگان خُرد، متوسط و دانش بنیان افزود: این اتفاق که بانک مرکزی توجه ویژه‌ای به صادرکنندگان خُرد، متوسط و دانش بنیان‌ها دارد از جهات مختلفی حائز اهمیت است چرا که همزمان می‌تواند عامل چند اتفاق مهم در اقتصاد ایران باشد.

وی در این باره گفت: راه اندازی بازار ارز توافقی در مرکز مبادله با حمایت از تولیدکنندگان متوسط به این جهت بسیار حائز اهمیت است که به توفیق هر چه بیشتر راهبرد و سیاست تثبیت و تعمیق آن کمک می‌کند.

این فعال تجاری افزود: اگر بانک مرکزی از صادر کنندگان خُرد، متوسط و دانش بنیان حمایت کند بدین معناست که موفقیت سیاست تثبیت و تعمیق به تامین مالی بنگاه‌های تولیدی می‌انجامد و بعد از آن شاهد اشتغالزایی، درآمد زایی و رشد و رونق اقتصادی و برخورداری از رفاه عمومی خواهیم بود.

پولادرگ اضافه کرد: از این منظر راه اندازی بازار ارز توافقی در مرکز مبادله راهبرد بسیار خوب و نوینی است چرا که به صورت درست و مشروع روش‌های تامین مالی تجار و واردکنندگان و صادرکنندگان مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: در بازار ارز توافقی همه تعهدات تجاری روشن و شفاف است به این خاطر تامین مالی تولید و بخش تجاری کشور به سرعت و در اسرع وقت با شفافیت و قیمت مشخص صورت می‌گیرد، روالی که دستاورد خوبی برای کشور است.

عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق معتقد است: راه اندازی بازار ارز توافقی در مرکز مبادله به این دلیل مهم است که بانک مرکزی مسیری پیش روی تجار، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برای تامین مالی باز کرده که تورم زا نیست.

وی خاطرنشان کرد: تامین مالی تولید زمانی ارزشمند و بسیار مهم است که غیرتورمی باشد. تورمی بودن تامین مالی تولید و تجارت به معنای افزایش هزینه‌های مردم و بالا رفتن نرخ تورم است.

این فعال اقتصادی گفت: راهبرد بانک مرکزی در خصوص راه اندازی بازار ارز توافقی و سَلَف ارزی، چون به تنظیم بازار لطمه نمی‌زند بسیار مهم و قابل تحسین است.

کد خبر 74785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =