خاندوزی: تعیین‌تکلیف کالاهای اموال تملیکی در دولت سیزدهم ۸ برابر شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۹۴ هزار میلیارد تومان ارزش تعیین تکالیف کالاهاست که در دولت سیزدهم رقم خورد؛ این آمار در دولت گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که افزایش هشت برابری نشان می‌دهد.

به گزارش اگزیم نیوز، «سید احسان خاندوزی» امروز (شنبه) در بازدید از انبار اموال تملیکی استان تهران و رونمایی از سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات) اظهار داشت: بازدید شهید جمهور از انبارهای این سازمان منجر به تسریع در تعیین تکلیف کالاها شد به طوری که اکنون وضعیت اموال این سازمان در این دولت به نقطه ای رسیده که امیدواریم هرگز به وضعیت قبل از ۱۴۰۰ نرسد.

وی با اشاره به اعاده کالاها و اینکه با رسیدگی به پرونده ها، بخشی از کالاها به چرخه تولید بازگشته است، افزود: تعداد حراج های خرده فروشی کالاهای اموال تملیکی از ۱۱ به ۵۰۰ مورد حراج افزایش یافته است.

خاندوزی به وضعیت نابسامان کالاها در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته کالاهای متروکه در کاغذها وجود داشت، اما مدت زمان زیادی به طول می‌انجامید در انبارها تا پیدا شود و گاهی مجبور بودند با پا گذاشتن بر روی کالاهای دیگر آنها را پیدا کنند.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: اکنون با راه اندازی سامانه سیات، از لحظه ورود کالاها در هر استانی از طریق سامانه مشخص می شود که کالا دارای چه حکم قضایی و در کدام انبار نگهداری می شودو امیدواریم این فرایند در دولت آینده ادامه پیدا کند.

کد خبر 74708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =