ثبات اقتصادی مانع اثرگذاری شوک‌های سیاسی در بازار ارز شد

کارشناس و تحلیلگر اقتصادی گفت: آرامش بازار ارز ماحصل دیپلماسی ارزی است که اتفاقا با هدف بازگشت آرامش و ثبات به بازار از سوی بانک مرکزی دنبال شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، محمد کهندل در خصوص مدیریت بازار ارز و جلوگیری از اثرگذاری شوک‌های سیاسی بر نرخ دلار و سایر ارزهای خارجی اظهار داشت: دراین موضوع شکی نیست که شوک‌هایی که عموماً به اقتصاد وارد می‌شوند اگر دلیل اقتصادی داشته باشد با راهکارهای اقتصادی پیش بینی شده قابل حل و فصل است، اما مسائل تاثیرگذار بر بازار ارز ایران طی سال‌های گذشته بیشتر ناشی از شوک‌های سیاسی بوده است.

وی با بیان اینکه زمینه‌های اقتصادی برای ثبات بازار ارز در ماه‌های گذشته فراهم شده و مدیریت صحیح بازار ارز تا حد قابل توجهی توانسته زمینه‌ساز جلوگیری از اثرات شوک‌های سیاسی بر نرخ دلار شود، تصریح کرد: بانک مرکزی با مدیریت دکتر فرزین نشان داد اگر زمینه‌های مدیریت درست بازار ارز فراهم شود قطعا تحریم‌ها و قطعنامه‌های دشمن آنچنان نمی‌تواند کارساز باشد و اثر خاصی بر بازار و انتظارات تورمی به جا بگذارد.

وی یادآور شد: با وجود اینکه متاسفانه با پایان مجلس شورای اسلامی؛ شاهد حادثه‌ای برای رئیس جمهور عزیز و خدمتگزارمان بودیم، اما مردم به چشم خود شاهد ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور هستند، چرا که این آثار برگرفته از مدیریتی بود که طی سه سال گذشته همزمان دولت سیزدهم و بانک مرکزی رقم زده بودند.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: بر این اساس مقام معظم رهبری به مردم اطمینان خاطر دادند که هیچ چیز کشور را به چالش نمی‌کشد وهمه مسائل و کارها براساس قانون اساسی، روال طبیعی و عادی خود را طی خواهد کرد و واقعاً هم همین‌طور بود.

کهندل در پایان تاکید کرد: بی ثباتی حوزه سیاست خارجی در سال‌های گذشته بازار ارز و اقتصاد را تحت تکانه‌های مختلفی قرار داده بود، اما دراین دوره شاهد بودیم ثبات اقتصادی و ارزی مانع اثرگذاری شوک‌های سیاسی شد.

کد خبر 74647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =