مهلت صدور اسناد خزانه در سامانه الکترونیکی تا ۲۵ بهمن تمدید شد

خزانه‌داری کل کشور با صدور بخشنامه‌ای به همه دستگاه‌های اجرایی، مهلت تایید درخواست‌های ثبت شده در سامانه الکترونیکی صدور اسناد تسویه خزانه نوع اول توسط دستگاه‌های بدهکار و طلبکار را ۲۵ بهمن ماه اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در راستای اجرای ماده ۳ آیین نامه اجرایی بندهای (ط) و (ف) تبصره پنج و جز یک بند (ث) تبصره ۶ در تاریخ ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ هیات وزیران مبنی بر اینکه «فرآیندها و روش صدور اسناد تسویه خزانه نوع اول که در چارچوب تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صادر می‌شود، توسط وزارت اقتصاد تعیین و ابلاغ شوند و اشخاص متقاضی و سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ مکلفند حسب مورد براساس روش اعلامی وزارت اقدام کنند»، وزارت اقتصاد با تاکید برای اجرای این بخشنامه و رعایت تبصره یک بند (۸) آن، اعلام کرد: مهلت ثبت نام اولیه درخواست متقاضیان توسط دستگاه اجرایی بدهکار حداکثر تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ است و عدم امکان ثبت درخواست پس از این تاریخ به علت فراوانی درخواست‌های ثبت شده و زمان بر بودن فرآیند بررسی درخواست‌های تایید شده در سامانه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور وجود ندارد.

برپایه این گزارش، به علت لزوم ایجاد زمان مورد نیاز برای صدور تخصیص اعتبار برای درخواست‌های حائز شرایط تا قبل از ۳۰ بهمن ماه و به تبع آن انجام بررسی‌ها و اقدامات لازم برای صدور اسناد تسویه خزانه نوع اول حداکثر تا پایان سال جاری به منظور استفاده حداکثری ذینفعان از ظرفیت قانونی بندهای اشاره شده، دستگاه‌های اجرایی بدهکار و طلبکار باید حداکثر تا تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ نسبت به تعیین تکلیف همه درخواست‌های اشخاص متقاضی در سامانه الکترونیکی صدور اسناد تسویه خزانه در کارتابل‌های مربوط اقدام کنند.

گفتنی است پس از مهلت یاد شده، سامانه مذکور درباره انجام فرآیندهای اسناد تسویه خزانه نوع اول از دسترس همه کاربران دستگاه های اجرایی بدهکار و طلبکار خارج خواهد شد.

کد خبر 71181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =