سامانه چک دیجیتال بانک توسعه صادرات عملیاتی شد

مدیر امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بانک توسعه صادرات ایران گفت: سامانه چک دیجیتال این بانک از یازدهم تیرماه سالجاری با هدف ارائه سرویس به مشتریان حقیقی برای نسخه اندروید پیاده سازی و به محیط عملیاتی متصل شده و در فرایند تست کاربری توسط همکاران فنی و کسب و کاری قرار گرفته بود.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، «عشرت عدالت» با اعلام اینکه بستر سازی برای این عملیات پس از ابلاغیه بانک مرکزی آغاز شده و فاز اول سرویس های بانکی سامانه چک دیچیتال (چکاد) به مرحله بهره برداری رسیده است، افزود: بانک توسعه صادرات در کنار بانک های صادرات، پارسیان و تجارت، جزء هشت بانک اولی است که امکان ارائه سرویس چک دیجیتال را برای مشتریان حقیقی خود در فاز اول پیاده سازی و عملیاتی کرده است.

عدالت خاطرنشان کرد: سرویس های فعالسازی، بروزرسانی پروفایل کاربر، غیرفعالسازی، صدور چک دیجیتال، درخواست کارتابل و انتقال چک به عنوان سرویس های اولیه برای سامانه چکاد پیاده سازی و عملیاتی شده است.

وی با ذکر اینکه امکان نقد شدن چک دیجیتال به صورت درون بانکی وجود دارد، گفت: فاز دوم سامانه با ارائه سرویس های تکمیلی مانند سرویس های ضامنین و امضای ضامنین و نیز نقد بین بانکی (به دلیل لزوم همسویی با پروژه نسخه ۴ چکاوک در تمامی بانکها ) در حال پیاده سازی است.

وی اذعان داشت: برای استفاده از سرویس مذکور، لازم است نخست برنامک هامون موجود در کافه بازار (برای گوشی های اندروید) در دستگاه مربوطه (موبایل یا تبلت) مطابق مستند «راهنمای کاربری برنامک هامون با قابلیت احراز هویت غیرحضوری» نصب و پس از آن نسخه ۲.۵ همراه بانک (هما) دریافت و بروزرسانی شود. لازم به ذکر است سایر مراحل مربوط به فعالسازی و صدور چک در مستند «راهنمای کاربری سامانه چک دیجیتال» قابل دسترس است.

مدیریت امور فناوری اطلاعات بانک توسعه صادرات ایران، ضمن تشکر از تلاش همکاران خود در مدیریت امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی و همچنین همکاران شرکت خدمات در پیاده سازی و عملیاتی کردن این سامانه، گفت: در فرایند تست سرویسهای این سامانه واحدهای مدیریت مالی، مدیریت امور شعب و بازاریابی، شعبه مرکزی و همچنین مدیریت امور برنامه ریزی و بهبود روش ها همکاری داشته اند که بدینوسیله از ایشان قدردانی می شود.

عدالت افزود: گروه امداد مشتریان به شماره ۲۳۴۵ به منظوررفع مشکلات مربوط به سرویس مذکور، در دسترس است، همچنین مرکز عملیات فاوا به صورت ۲۴*۷ آماده پاسخگویی به سوالات همکاران است.

لازم به ذکر است نسخه مربوط به گوشی های IOS(هامون و هما) در حال پیاده سازی و اجرا است که به محض نهایی و عملیاتی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 65835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =