تقویت صنعت چرم و کفش در کنار افزایش کیفیت نیازمند بازاریابی است

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه تبریز در حوزه چرم و کفش در کشور، گفت: علاوه بر افزایش کیفیت تولید در این حوزه باید به بازاریابی نیز توجه بیشتری کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدمهدی برادران روز پنجشنبه در هفتمین همایش چرم و کفش تبریز با اشاره به آمادگی وزارت صمت برای حمایت از این صنعت، افزود: این وزارتخانه آماده حمایت از فعالان این صنعت برای برگزاری نمایشگاه های مختلف و دوره های آموزشی برای ارتقای سطح مهارت و تخصص فعالان این حوزه است.

وی با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای کمک به نوسازی ماشین آلات و تجهیزات کارخانه های چرم و کفش، گفت: برگزاری همایش ها و نمایشگاه های مختلف و برند سازی در این حوزه نقش بسزایی در معرفی تولیدات این صنعت به بازارهای خارجی ایفا می کند.

برادران، با اشاره به جایگاه تبریز در حوزه چرم و کفش در کشور، ادامه داد: نباید به جایگاه خود اکتفا کرد بلکه باید با ایجاد رقابت درون کشوری در جهت توسعه و گسترش این صنعت و ارتقای کیفیت تولیدات آن تلاش کرد.

دولت سیزدهم ۱۰ زنجیره اولویت دار را در آذربایجان شرقی حمایت می کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه دولت سیزدهم ۱۰ زنجیره اصلی و اولویت دار استان را مورد حمایت قرار می دهد، گفت: چرم، کفش و فرش جزو سه اولویت اول در این ۱۰ زنجیره هستند.

کلامی، گفت: در سفر رییس جمهور به این استان ۶ مصوبه برای حمایت از حوزه چرم و کفش به تصویب رسید که با اجرای آن ها این صنعت رونق بیشتری پیدا کرده است و به جایگاه اصلی خود برای حضور در بازارهای جهانی بازمی گردد.

محمد کلامی، با اشاره به حضور رئیس جمهور در شهرک صنعت چرم استان در دور دوم سفر به آذربایجان شرقی، افزود: آیت الله رییسی با حضور در این شهرک به نوعی اهمیت و توجه به این صنعت را به مسوولان گوشزد کرد.

وی با بیان اینکه تبریز قطب تولید چرم و کفش ایران است، اظهار داشت: این صنعت ریشه در هویت، تاریخ و فرهنگ مردم این سرزمین دارد و از مزیت های واقعی این استان به شمار می رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در سطح ملی نیاز به توجه بیشتر به صنعت چرم و کفش وجود دارد، گفت: برای افزایش سطح فناوری در این صنعت باید معافیت های مالیاتی و تعرفه ای برای واردات ماشین آلات کاهش یابد و وام های مورد نیاز با بهره پایین به فعالان این حوزه پرداخت شود.

کلامی، ادامه داد: در سفر رییس جمهور به این استان ۶ مصوبه برای حمایت از حوزه چرم و کفش به تصویب رسید که با اجرای آن ها این صنعت رونق بیشتری پیدا کرده است و به جایگاه اصلی خود برای حضور در بازارهای جهانی بازمی گردد.

توسعه صنعت چرم و کفش تبریز نیاز به استفاده از دانش فنی و نوسازی ماشین آلات دارد

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در این همایش با بیان اینکه اولین کارخانه چرم کشور با مشارکت آلمان ها در تبریز راه اندازی شده است، گفت: این کارخانه بزرگترین تولیدکننده چرم در کشور بود و در زمان کنونی تبدیل این مرکز به موزه کفش و چرم استان ضروری است.

صمد حسن زاده با اشاره به راه اندازی دانشگاه چرم و کفش در این مرکز، افزود: توسعه صنعت چرم و کفش نیاز به استفاده از دانش فنی، نوسازی ماشین آلات و ارایه تسهیلات بانکی به فعالان این حوزه است.

وی اظهار داشت: شهرک چرم و کفش برای اولین بار در کشور در این استان راه اندازی شده است و توسعه آن نیاز به حمایت دولت دارد و فعالان این حوزه باید با شرکت در نمایشگاه های بین المللی از طرح های کشورهای پیشرفته در این حوزه الگوبرداری کنند.

هفتمین همایش چرم و کفش تبریز با حضور جمعی از تولیدکنندگان و فعالان این حوزه در هتل شهریار تبریز برگزار شد.

کد خبر 65062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =