به گزارش اگزیمنیوز، در این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت، بیش از یکصد شرکت داخلی از استانهای مختلف کشورمان و همچنین ۱۰ شرکت خارجی از کشورهای ژاپن، ترکیه، ایتالیا، آلمان و سوئیس حضور دارند و جدیدترین و نوینترین تولیدات، دستگاهها و تجهیزات و روشها و طرحهای تولیدی طلا، نقره و جواهرات را ارائه و به نمایش گذاشتند.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته در فضائی بیش از سیزده هزار متر مربع از سوی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، نقره، جواهر و سنگهای قیمتی ایران و در سالنهای ۷- ۸-۹ محل نمایشگاه بین المللی تهران برپا شده و تا جمعه ۵ اسفند دایر است.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا، جواهر و سنگهای قیمتی ایران با اشاره به برپایی این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه انواع جواهر، نقره، سنگهای قیمتی، ساعت، ماشین آلات، ابزارآلات و تجهیزات مربوط به طراحی و تولید طلا، جواهر، نقره، سنگهای قیمتی توانمندیهای این صنعت به معرض دید بازارهای هدف وعموم قرار گرفته است.
سیدحجت شفایی افزود: همچنین اتحادیه ها، انجمن ها، تشکلهای مربوطه، مراکز آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی مربوط به موضوع نمایشگاه، دست اندرکاران در امر طراحی و دست اندرکاران در بخش اکتشاف و استخراج معادن طلا، نقره، جواهر و سنگهای قیمتی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
وی اضافه کرد: معرفی جدیدترین محصولات و توانمندیهای تولیدداخلی، آشنایی تولیدکنندگان با نوینترین طرحها و برنامههای این صنعت، دسترسی به سلایق مصرف کنندگان داخلی و خارجی و ایجاد رقابت در تولید، صادرات و خدمات برخی از اهداف برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته است.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر افزود: صنعت طلا و جواهر وگوهرسنگها درصورت آماده کردن زیرساختهای آن میتواند به عنوان جایگزین خوبی برای صنعت نفت و فرآوردههای آن به شمار آید ودر حال حاضر ما جز ۷ کشور تولید کننده هستیم و برپایی نمایشگاههای تخصصی در این زمینه از جمله راهکارهای توسعه این صنعت در کشور محسوب میشود، در این راستا برگزاری این گونه نمایشگاهها فرصتی مغتنم برای فعالان و علاقهمندان این حوزه است که با آخرین دستاوردها و فناوریهای این صنعت آشنا شوند.
به گفته شفایی، ایران از نظر فناوری و شیوههای جدید صنعت با مشکلی روبرو نیست و تنها چالشی که در حال حاضر در مقابل این صنعت وجود دارد، آیین نامهها و بخشنامههای دست و پاگیر اداری در حوزه تولید و بویژه صادرات است.
وی اضافه کرد: برندسازی، رقابت در تولید، بازاریابی و فروش، پایداری در صادرات محصولات و مشتری مداری از جمله مزیتهای نوینی است که دست اندرکاران این صنعت مهم از کارگاههای کوچک تا کارخانههای بزرگ به آن اهتمام دارند.
نظر شما