عرضه کالای قدیمی با کد جدید، ترفند تولیدکنندگان لوازم‌خانگی برای افزایش قیمت‌ها

رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: این روزها که درخواست افزایش قیمت لوازم‌خانگی مورد پذیرش دولت قرار نگرفته است، برخی تولیدکنندگان با عرضه کالاهای قدیمی خود با کدهای جدید، ترفندی برای افزایش نرخ‌ها یافته‌اند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، «اکبر پازوکی» افزود: به این ترتیب، اکنون که در ماه‌های پایانی سال هستیم و به‌طور معمول سال‌های گذشته رونق بازار انتظار می‌رود، تولیدکنندگان با این ترفند می‌خواهند سهمی در شب عید داشته باشند.

به گفته این مقام صنفی، اکثر تولیدکنندگان در ماه‌های اخیر بین پنج تا ۱۵ درصد افزایش قیمت (با یا بدون مجوز) داشته‌اند که با مقایسه فهرست قیمتی آنها که برای این اتحادیه ارسال می‌شود با قیمت‌های سال گذشته، به روشنی قابل مشاهده است.

وی گفت: در این مدت بیشترین افزایش قیمت مربوط به کولرسازان با ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش بوده است.

پازوکی اظهار داشت: این شرایط در حالی است که تولیدکننده می‌گوید همه مواد اولیه تولید لوازم خانگی از جمله ورق فولادی، محصولات پتروشیمی، رنگ، پلاستیک، PP و غیره و نرخ ارز گران شده است، اما اگر تولیدکننده بخواهد افزایشی برای محصولات خود داشته باشد، از زمان درخواست تا موافقت احتمالی با افزایش نرخ، دست‌کم ۶ ماه به طول خواهد انجامید و در این مدت باید ضرر کند.

وی گفت: در این شرایط است که شاهد اعمال افزایش نرخ‌ها از سوی تولیدکنندگان بدون کسب مجوز از وزارت صمت و سازمان حمایت هستیم، حال آنکه مردم فکر می‌کنند توزیع‌کنندگان و مغازه‌داران کالا را گران می‌فروشند.

رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران ادامه‌داد: امروز توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی که فقط عامل فروش هستند، حتی نمی‌توانند سود مصوب را دریافت کنند، زیرا قدرت خرید مردم کاهش یافته است و به خرید اقساطی روی آورده‌اند.

کد خبر 60863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =