پرونده‌های کاغذی مالیاتی جمع می‌شود/بهبود فضای کسب‌وکار با سامانه صدور گواهی مالیات‌های مستقیم

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پرونده های کاغذی از اداره‌ها جمع‌آوری می شود و مودیان با مراجعه به کارپوشه می توانند همه خدمات و مستندات را از طریق سامانه این سازمان مشاهده کنند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «داود منظور» در آیین رونمایی از سامانه صدور برخط گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، با بیان اینکه امکان دریافت اعتراض ها و دادرسی به صورت الکترونیکی فراهم می شود، افزود: سامانه دادرسی طراحی شده و در مرحله آزمایشی است. وعده ما حذف حضور مودی در اداره های مالیاتی ‌حذف پرونده های کاغذی تا پایان دولت سیزدهم است.

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به سامانه صدور برخط گواهی، ادامه داد: یکی از گلایه مندی اصناف از سازمان مالیاتی این بود که رسیدگی به گواهی های ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم زمان‌بر است و رفت و آمده‌ای متعدد توسط فعالان اقتصادی انجام می‌شود.

وی افزود: پیش از این در سامانه ای درخواست ها الکترونیکی دریافت می شد، اما به این درخواست ها توسط سامانه منفی پاسخ داده می شد و از فعالان اقتصادی دعوت حضوری می شد، زیرا سامانه ها قابلیت و زیرساخت های لازم را نداشت.

منظور با اشاره به اقدام اداره کل های زیرساخت و امنیت اداره کل فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی، گفت: اکنون زیرساخت‌های لازم فراهم شده و مودیان می توانند با مراجعه به کارپوشه خود در سامانه این سازمان نسبت به وضعیت استعلام ها اقدام کنند. هدف ما از ارایه این خدمات برخط، صدور گواهی ماده ۱۸۶ جلب رضایت فعالان اقتصادی، کاهش مراجعه حضوری ‌و تسهیل در خدمات رسانی است.

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه گام مهم این سازمان بهبود در فضای کسب و کار است، اظهار داشت: حرکت به سمت توسعه خدمات الکترونیک است و رویکرد ما ارائه همه خدمات مورد نیاز مودیان به صورت الکترونیک است زیرا سازمان مالیاتی پیشگام دولت الکترونیک در حوزه کسب و کارها خواهد بود.

منظور از طراحی اپلیکیشن سامانه مودیان خبر داد و گفت: با طراحی این سامانه، تا مودیان با نصب آن بر روی تلفن همراه می‌توانند مالیات های پرداختی را در نقل و انتقال خودرو، خودروها و خانه های لوکس و همه فعالیت ها را مشاهده و اقدام به پرداخت غیرحضوری مالیات کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با سیاست ها و برنامه ها در دوره زمانی کوتاه‌مدت، حداکثر امکانات و خدمات مودیان به صورت برخط و کاهش مراجعه حضوری ارائه شود.

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اتاق اصناف ایران و فعالان اقتصادی همکاری خوبی با سازمان مالیاتی دارند، گفت: بزودی جلساتی با نمایندگان اصناف برای نحوه اظهارنامه سال آینده مودیان برگزار می کنیم.

وی افزود: برای رسیدگی به پرونده عملکرد مشاغل، در فصل اظهارنامه تمهیداتی را با مجوز قانونی انجام دادیم تا رضایت اصناف را جلب کنیم، ضمن اینکه به اطلاعات هه مودیان دسترسی داریم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه ضرایب فعالیت را نسبت به سال گذشته برای رسیدگی به اظهارنامه ها و تبصره ۱۰۰ به اداره‌ها اعلام کرده ایم، گفت: نمایندگان اصناف می توانند برای کسب اطلاعات لازم به معاونت حقوقی مراجعه کنند.

منظور بیان‌داشت: اکنون وارد فرآیند رسیدگی به اظهارنامه های سال ۱۴۰۱ شده ایم تا وضعیت به سال آینده موکول نشود و مودیان نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه درصدد هستیم تا پرونده های مالیات ها به صورت توافقی بررسی شود، گفت: در صورت اعتراض مودیان به پرونده ها رسیدگی می شود از این رو توافق های خوبی بین مودیان و سازمان مالیاتی برقرار است.

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، یکی از کارهای مهم سازمان مالیاتی را ابلاغ الکترونیکی به مودیان عنوان کرد و گفت: مودیان و فعالان اقتصادی بعد از دریافت پیام به درگاه خدمات مراجعه کنند از زمان ابلاغ ۱۰ روز فرصت دارند؛ در غیر این صورت پرونده ها پس از زمان اعلامی به صورت قانونی از اختیار سازمان خارج و در هیات مورد رسیدگی قرار می گیرد.

کد خبر 58721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =