به گزارش روز دوشنبه اگزیمنیوز، مصطفی طاهری در مراسم روز ملی کیفیت، اظهار داشت: ما در مسئله خودرو ذینفعان بسیاری داریم و باید از دید ذینفعان متغیرها نظیر آلایندگی بررسی شود. ذینفع دیگر مسئله خودرو، امنیت و مصرف سوخت مسئله است و ذینفع دیگر سهامدار است که به دنبال سود میگردد لذا با این شرایط ما به ماتریسی میرسیم و باید به سمتی برویم که کیفیت، ذینفعان متفاوت را اقناع کند.
رئیس کمیسیون صنایع گفت: هرچه بتوانیم در مسئله استاندارد به سمت فشردهسازی دادهها ببریم، موفق تر هستیم، ارتقا کیفیت در مسئله خودرو سطوح مختلفی دارد که از قطعه ساز تا سطح خودروساز را در برخواهد گرفت.
وی افزود: عموما مدیران کنترل کیفیت باید گزارش عدم رعایت کیفیت را به سازمان بدهند اما ممکن است این روند به لحاظ تعارض منافع صحیح نباشد و باید به سمت سامانهای شدن این روند حرکت کنیم.
طاهری گفت: صندوقی باید ایجاد شود که منابع آن از شرکتها تامین شود اما پرداخت به عامل کنترل کیفیت باید به سازمان ملی استاندارد باشد.
رییس کمیسیون صنایع با بیان آنکه تبادل داده در ایران با مشکل مواجه است و نیاز داریم این مسئله را در کشور حل کنیم، تاکید کرد: ما مجموعه قوانین خوبی در حمایت از تولید داریم اما بعد از گذشت ۱۰ سال، ۶۵ درصد از این قانون اجرا نشده است که دلیل آن به خاطر ترک فعل دستگاهها است.
نظر شما