«گران‌فروشی» و «کم‌فروشی» در صدر تخلفات بازارهای کالایی

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: براساس گزارش‌ها از وضعیت شکایت و تخلفات بازار از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، بیشترین تعداد شکایات دریافتی به‌ترتیب به گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب، تعلق داشته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «سیدمجتبی سجادی جزی» اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۱۲۱ هزار و ۸۷۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده چهار هزار و ۷۵۳ فقره منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۶ هزار و ۳۳۱ فقره منجر به احراز نشدن تخلف و چهار هزار و ۴۶۳ فقره به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

سجادی با بیان اینکه از این تعداد شکایات ۱۳ هزار و ۵۳۴ فقره مربوط به کالا و ۲ هزار و ۱۳ فقره مربوط به خدمات بوده است، خاطرنشان کرد: در همین مدت، بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری است.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اعلام اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف به ترتیب مربوط به گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب و درج نشدن قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۰ هزار و ۲۱۶ فقره به صورت تلفنی، ۲ هزار و ۶۹ فقره به صورت حضوری و ۳ هزار و ۲۶۲ فقره به صورت کتبی بوده است.

در نیمه نخست امسال ۷۵ هزار و ۷۴۵ مورد گشت مشترک بازرسی انجام شد که منجر به تشکیل ۲۵ هزار و ۵۵۶ پرونده تخلف شد که  ارزش ریالی این تعداد پرونده کشف‌شده ۵۸۲ میلیون و ۱۳۴ هزار تومان است.

کد خبر 48221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =