به گزارش اگزیم نیوز از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، «حمید زادبوم» در جلسه میز ملی صادرات زعفران بر ارتقای جایگاه این محصول استراتژیک کشور به عنوان هویت و نشان صادرات ناب ایران در بازارهای جهانی تأکید کرد.
وی با ذکر اهمیت نقش تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول و ارائه گزارشی از سابقه برگزاری میز صادرات زعفران از دهه هفتاد شمسی، اقدامات حمایتی و تشویقی سازمان توسعه تجارت ایران از سال ۱۳۸۱ جهت رفع موانع صادرات زعفران و حضور پرقدرت در بازارهای جهانی را ضروری دانست.
وی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری شورای ملی زعفران و دستگاههای ذیربط از سال ۱۳۸۷ مصوبات متعددی به دولت پیشنهاد داده و براساس مصوبات ابلاغی و امکانات و منابع بودجه در دسترس به ارزشآفرینی صادرات زعفران کمک کرده است، گفت: با توجه به تامین ۹۵ درصدی زعفران در بازارهای جهانی توسط ایران میتوان با یکصدایی بخش خصوصی در قالب شورای ملی زعفران ایران جایگاه زعفران کشور را در سطح جهانی ارتقا داد.
مدیریت قیمت داخلی و تاثیر فعال بر قیمت جهانی زعفران توسط ایران و ایجاد زمینه حضور و سفر خریداران خارجی زعفران کشور در فصل برداشت که فصل گردشگری مناطق زعفران کاری ایران است نیز بخشی از راهکارهای ارائه شده در جلسه میز ملی صادرات زعفران بود.
فعالان و صادرکنندگان زعفران ضمن تبادل نظر در خصوص برخی مسائل و چالشها در ادامه به بیان راهکارهای عملیاتی برای دستیابی به اهداف صادراتی در بازارهای جهانی پرداختند و تعامل سازنده دستاندرکاران این حوزه برای ارتقای جایگاه زعفران ایرانی در بازارهای جهانی را مهم دانستند.
همچنین، فعالان و صادرکنندگان این محصول، خواستار اعلام و اجرایی شدن بیانیه حمایت شورای ملی زعفران از منافع تولیدکنندگان زعفران در تمام شرایط شدند تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران و تشکلهای مربوطه با تعامل و همدلی به سمت افزایش ارزش افزوده زعفران گام بردارند.
میز ملی صادرات با هدف اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست جمهوری، با حضور نمایندگان استانهای خراسان رضوی و جنوبی در مجلس شورای اسلامی، دستگاههای اجرایی، شورای ملی زعفران ایران و جمعی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان نمونه زعفران در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
نظر شما