چین مهمترین شریک تجاری ایران در شرایط سختبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان توسعه تجارت ایران؛ محمدرضا مودودی در رأس هیئت ۲۴ نفره از تولیدکنندگان کفش و چرم ایران به منظور حضور در بیست و یکمین نمایشگاه بینالمللی کفش و چرم و چهارمین نمایشگاه بینالمللی پوشاک و تجهیزات ورزشی، به شهر جینجیانگ چین سفر کرده بود در تشریح اهداف بازدید از این نمایشگاه گفت: ایران در صنعت کفش دارای ظرفیت بالایی است و دوازدهمین کشور تولید کننده کفش در دنیا است و از این منظر میتواند ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران و برندهای برتر چین و سایر کشورهای تولید کننده کفش و چرم باشد.
وی ضمن بازدید از غرفههای ایرانی و چینی و برترین شیوههای تولید افزود: ظرفیت محصولات صنعت چرم و کفش به ویژه در حوزه محصولات ورزشی صنعت رو به رشدی است که میتواند بستر جدیدی برای توسعه بازارهای ایران فراهم کند. با این وصف برای تحقق توسعه بازار نیازمند جذب آخرین فناوریها و روشهای تولید با کیفیت و جذب سرمایه گذاران حرفهای و دانش و بینش تولیدی و صادراتی هستیم.
مودودی شرکتهای ایرانی حاضر در نمایشگاه جین جیانگ را به پیگیری مذاکرات با طرفهای چینی دعوت کرد و از آنان خواست که فراتر از حضور صرف در نمایشگاه، مذاکرات گستردهای را در جهت همکاری مشترک در پیش گیرند.
گفتنی است، این نمایشگاه با مساحت حدود ۶۰ هزار متر مربع و با مشارکت دو هزار و ۲۰ غرفه چینی و غرفههای کشورهای در امتداد جاده ابریشم، مطابق با استاندارد بین المللی برگزار شد.
نظر شما