ویتنامی‌ها به دنبال بازار خاورمیانه

معاون وزیر صنعت و تجارت ویتنام، در کنفرانسی بر افزایش صادرات کشورش به خاورمیانه و آفریقا تاکید کرد.

به گزارش ویتنام نیوز، آقای هون در این کنفرانس اعلام کرده که این دو بازار از 70 کشور با جمعیتی بیش از 1/4 میلیارد نفر تشکیل شده و تقاضا برای محصولات کشاورزی و غذای دریایی در آنها بالا است.

در خاورمیانه، تقاضا برای گوشی‌های موبایل و لوازم جانبی آن،‌ کامپیوتر، محصولات کشاورزی، غذای دریایی، پوشاک و پارچه و مواد ساختمانی بالا است. هون می‌گوید: «شرایط طبیعی و آب‌وهوایی این منطقه از دنیا امکان تولید داخلی برخی محصولات را نمی‌دهد و 90 درصد برخی محصولات کشاورزی و دریایی وارداتی است که فرصت خوبی برای شرکت‌های ویتنامی فراهم می‌کند.»

حجم تجارت ویتنام با کشورهای خاورمیانه و آفریقا در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته، به طوری که سال گذشته به 18/5 میلیارد دلار رسید و ارزش صادرات ویتنام 11/6 میلیارد دلار بوده است.

با این حال، به گفته مقامات ویتنام، این کشور سهم بسیار اندکی در واردات منطقه خاورمیانه دارد.

معاون وزیر صنعت ویتنام اضافه کرد که در سال 2016 واردات آفریقا و خاورمیانه به ترتیب 480 و 807 میلیارد دلار بوده و انتظار می‌رود این رقم تا سال 2020 به 1/2 و 1/5 تریلیون دلار برسد. «در نتیجه، فرصت‌های زیادی برای صادرات شرکت‌های ویتنامی به این منطقه وجود دارد.»

به گفته آقای هون، «با توجه به اینکه بازارهای سنتی ویتنام به تدریج در حال اشباع شدن است، توسعه صادرات به بازارهای جدید، مسیر درستی برای کسب‌وکارهای این کشور خواهد بود.»  

البته هون در سخنرانی خود متذکر شد که شرکت‌های صادرکننده به این دو بازار از نظر پرداخت پول، اطلاعات، یافتن شریک و رقابت شدید از طرف کشورهای دیگر، با چالش‌هایی مواجه هستند که باید با شناخت دقیق قوانین و فاکتورهای دینی و فرهنگی منطقه، مثل عدم وجود الکل و داشتن برچسب حلال روی محصولات غذایی، این مساله را حل کنند.

کد خبر 25394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =