افسانه محرابی اظهار داشت: از آغاز کار دولت دوازدهم افزایش صادرات شتاب بیشتری پیدا کرد، به طوری که در دوره پنج ماهه این دولت (تا اواخر دی ماه) شاهد افزایش 28 درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال بودیم.
وی با بیان اینکه تولید محصولات نیز روند رو به افزایشی داشته است، تصریح کرد: بطور متوسط در پنج ماهه دولت دوازدهم (از مرداد تا پایان دی ماه) تولید محصولات منتخب افزایش 10 درصدی نسبت به مدت مشابه پیش از آن داشته است.
بنا بر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، محرابی، یکی از برنامههای حمایتی وزارت صنعت را ایجاد شرایطی برای مشارکت با برندهای مطرح جهان برشمرد و گفت: در این پیوند، اجرای ماده 3 دستورالعمل چگونگی صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکتهای خارجی عرضه کننده پوشاک در ایران و دارای نام و نشان تجاری (برند) مبنی بر سفارش و تولید بخشی از واردات از طریق تولید کنندگان داخلی، زمینه و بستر مناسبی برای تبادل اطلاعات، پیشرفت و برند سازی در واحدهای تولیدی ایجاد خواهد کرد.
عرضه پوشاک های تولیدی ایران تحت یک نشان تجاری خارجی به بازار
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه یکی از این نشان های تجاری(برند) با بیش از 15شرکت داخلی توافقنامه برای تولید در ایران امضا کرده است، ادامه داد: این برند برای هفت شرکت با بیش از یک میلیون و 188 هزار یورو حجم سفارش های اولیه و آزمایشی درخواست خرید قطعی کرده و نخستین محصول تولید ایران در بازار عرضه شده است.
به گزارش ایرنا، پیش از این «غلامرضا سلیمانی» معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مساله اصلی صنعت پوشاک کشور را کمبود تولید برشمرده و گفته بود: تولید داخلی فقط پاسخگوی یک سوم نیاز داخلی است و باقی مانده آن از خارج یا به صورت قاچاق تامین می شود.
افغانستان، عراق و کشورهای آسیای میانه بازارهای اصلی صادرات پوشاک ایران را تشکیل می دهند.
بر اساس آمار گمرک، در 9 ماهه امسال صادرات پوشاک ایران 39 میلیون دلار بود که بخشی از کل گروه صنایع نساجی و پوشاک را در بر می گیرد.
نظر شما