تشکيل کميسيون روابط عمومي هاي حوزه صادرات

دکتر حسین امامی معتقد است جلب اعتماد مشتريان خارجي براي خريد كالاهاي ايراني و برندسازي محصولات صادراتي ايران در بازارهاي هدف احتياج به يك برنامه جامع روابط عمومي بين المللي دارد

مدير روابط عمومي و امور بين الملل بانک توسعه صادرات ايران معتقد است: خلاء يک کميسيون مشترک روابط عمومي ها در حوزه تجارت خارجي و صادرات احساس مي شود.

دکتر حسين امامي در گفتگو با اگزيم نيوز به تشريح ضرورت برگزاري نشست هاي روابط عمومي هاي فعال در حوزه صادرات پرداخت و گفت: روابط عمومي هاي فعال حوزه تجارت خارجي هريك به تنهايي فعاليت خوبي دارند ولي به صورت جزيره اي كار مي كنند كه اين به پيشبرد صادرات و نفوذ در بازارهاي هدف كمك نخواهد كرد.

  • ضرورت تشكيل كميسيون هماهنگي روابط عمومي هاي بخش صادرات

مدير روابط عمومي و امور بين الملل بانک توسعه صادرات ايران افزود: رسيدن به يک نقطه مشترک بين روابط عمومي هاي فعال حوزه تجارت خارجي شامل اتاق هاي بازرگاني، گمرك، صندوق ضمانت صادرات، سازمان توسعه صادرات، بانك توسعه صادرات و يا سازمانهايي كه عضو شورايعالي صادرات غيرنفتي كشور هستند مي تواند آنها را در پيدا کردن يک استراتژي منسجم در شناسايي نيازها، سياست گذاريها و شيوه هاي موثر حضور در فضاي رسانه اي کمک کند.

امامي با بيان اينكه نشست مشترک بين نهادهاي متولي صادرات منجر به هم افزايي در اين بخش خواهد شد، افزود: در حال حاضر سازمان هاي مختلف به صورت پراکنده و جزيره اي فعاليت مي کنند حال آنکه مي توان با تشکيل کميسيون روابط عمومي هاي حوزه صادرات عملکرد همسو و کاراتري داشت.

نائب رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي ايران گفت: يكي وظايف روابط عمومي، دريافت بازخورد از مخاطبان است، برگزاري نشست هاي تخصصي  مي تواند نيازها و دغدغه هاي صادركنندگان را با راه حلي ارتباطي در بين سازمانها تبيين كند و براي برطرف شدن مشكل به شورايعالي صادرات پيشنهاد دهد.

امامي ادامه داد: تشکيل کميسيون روابط عمومي هاي حوزه صادرات براي شناخت بهتر افکار عمومي از منظر سازماني و همچنين رسانه اي و رصد دقيق تر فضاي اقتصادي اهميت دارد.

  • راه اندازي اگزيم نيوز در جهت ايفاي مسئوليت اجتماعي شركتي بود

مدير مسئول پايگاه خبري تحليلي اگزيم نيوز افزود: بانک توسعه صادرات ايران به منظور اهميت دادن به مقوله صادرات در جامعه و ايفاي نقش مسئوليت اجتماعي سازماني خود اقدام به راه اندازي پايگاه خبري تحليلي «اگزيم نيوز» کرد.  اگزيم نيوز با انتشار منسجم اخبار حوزه صادرات تشکيل شد و قريب به دو سال است که در اين بخش فعال است.

  • امور روابط عمومي "بين المللي" بايد اولويت نهادهاي فعال حوزه صادرات باشد

مدير روابط عمومي و بين الملل بانک توسعه صادرات خاطر نشان کرد: روابط عمومي هاي فعال حوزه تجارت خارجي خصوصا روابط عمومي شركت هاي بخش خصوصي صادراتي فعاليت شان در حوزه ارتباطات بين الملل و روابط عمومي بين المللي قابل توجه است و از اين امر نبايد غفلت بورزند.

وي افزود: صادركنندگان نياز به اطلاعاتي از بازارهاي هدف دارند. از زمينه هاي فرهنگي آن كشورها گرفته تا اطلاع از مناقصه هاي بين المللي، اينها از وظايف حوزه روابط عمومي بين المللي است.

وي گفت: بانك توسعه صادرات ايران حدود 8 سال است كه هرماه دو شماره از بولتن جديدترين مناقصه هاي بين المللي را تهيه و اطلاع رساني مي كند.

  • برندسازي كالاي صادراتي ايراني، وظيفه روابط عمومي هاست

امامي تصريح كرد: جلب اعتماد مشتريان خارجي براي خريد كالاهاي ايراني و برندسازي محصولات صادراتي ايران در بازارهاي هدف احتياج به يك  برنامه جامع روابط عمومي بين المللي دارد.

وي افزود: كميسيون روابط عمومي هاي فعال حوزه صادرات مي توانند براي برندسازي و ايجاد تصوير مطلوب كالاها و خدمات ايراني به كشورهاي بازارهدف، برنامه ريزي و اقدام عملي انجام دهند.

َ

کد خبر 22257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =