دور جدید روابط تجاری ایران و اتریش

رایزن جدید بازرگانی سفارت اتریش در تهران با نایب‌رئیس اتاق ایران دیدار کرد و در این دیدار زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، علمی و فناوری به‌عنوان حوزه‌های همکاری دو کشور مطرح شد

 رایزن جدید بازرگانی سفارت اتریش در تهران با نایب‌رئیس اتاق ایران دیدار کرد. در این دیدار زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، علمی و فناوری به‌عنوان حوزه‌های همکاری دو کشور مطرح شد.
پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران ضمن ابراز امیدواری در رابطه با توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور، فرصت‌های همکاری مشترک بین ایران و اتریش را در سطح گسترده‌ای ارزیابی کرد و گفت: دو کشور می‌توانند علاوه بر زمینه‌های اقتصادی در حوزه‌های فرهنگی، علمی و فناوری نیز با یکدیگر همکاری داشته باشند.
وی با اشاره به تراز تجاری دو کشور که غیر متعادل است، تشریح کرد: برای توسعه روابط باید سعی کرد تا هر دو طرف سطح مناسبات خود را توسعه دهند و پایه‌ای برای تقویت هر دو طرف ایجاد شود. چراکه اگر در تجارت تعادل نباشد، انگیزه همکاری کاهش پیدا می‌کند.
سلطانی در ادامه توضیحاتی در مورد ترکیب و ساختار اتاق ایران، وظایف و مسئولیت‌های آن، مطرح کرد و با تأکید بر گسترش فعالیت استارتاپها در ایران و ابراز علاقه‌مندی به انتقال تجارب، تکنولوژی و روش‌های نو از اتریش به ایران، تصریح کرد: دو کشور می‌توانند در زمینه گردشگری نیز با یکدیگر همکاری کنند.
نایب‌رئیس اتاق ایران به موضوع سفر روسای اتاق‌های سراسر کشور به اتریش در نوامبر (آبان) برای آشنایی با ساختار، خدمات و نحوه خدمت‌رسانی اتاق اتریش به اعضای خود، اشاره کرد و از تأسیس اتاق ایران و اتریش در آینده‌ای نزدیک خیر داد.
کریستف گراب مایر، رایزن جدید بازرگانی سفارت اتریش در تهران با ابراز خوشحالی از آغاز مأموریت خود در ایران با تأکید بر وجود ظرفیت‌های متعدد برای همکاری اقتصادی دو کشور، در خصوص تراز تجاری و غیر متعادل بودن آن، گفت : این بحث‌ها در اتریش نیز جریان دارد، با این تفاوت که حجم تجارت با احتساب خرید نفت، واردات از ایران را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه در اتریش، امور مربوط به تجارت خارجی به اتاق اقتصاد سپرده شده است، تأکید کرد: وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد فعالیت زیادی در این زمینه ندارند. 
دفاتر تجاری اتریش اگرچه زیر چتر سفارت فعال هستند اما از نظر ساختار و همچنین از نظر مالی وابسته به اتاق فدرال اقتصادی اتریش هستند.
بر اساس اظهارات وی، 70 دفتر بزرگ و 40 دفتر کوچک بازرگانی اتریش در سراسر جهان فعال هستند. 
این 110 دفتر جریان ارتباط اعضای خود و تجارت خارجی با دیگر کشورها را سامان می‌دهند. 
همه شرکت‌های صادرکننده، واردکننده و همچنین شرکت‌هایی که فعالیت تجارت خارجی ندارند همگی عضو اتاق فدرال اقتصادی اتریش هستند. بر همین اساس، در خصوص همکاری برای افزایش صادرات ایران به اتریش می‌توان از پتانسیل اعضای اتاق اتریش که در زمینه واردات فعال هستند، بهره گرفت.

 

منبع: صدا و سيما

کد خبر 21365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =