به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در نشست مشترک مدیران سازمان توسعه تجارت ایران با دانشجویان رشتۀ مدیریت دانشگاه تهران با بیان این مطلب افزود: هم نظام مدیریت دولتی و هم نظام آموزشی کشور به ویژه در سطح دانشگاهی نیازمند بازنگری و اصلاح روزآمد خود، براساس نیازهای بازارهای جدید هستند و باید جهت گیری هر دو نهاد به گونه ای باشد که هم علم روز دنیا در خدمت مدیریت اجرایی کشور قرار گیرد و برنامه های عملیاتی و راهبردی سازمانهای دولتی مبتنی بر آخرین پژوهشها و دستاوردهای علمی باشند.
معاون توسعۀ صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به روند جهانی صادرات و تغییر رویکرد دولتها در این عرصه، یادآور شد: شناخت ترکیب اقلام سبد صادراتی جهان در یک دهۀ آینده و انطباق آن با مزیتها و ظرفیتهای صادراتی فعلی ایران، یک ضرورت راهبردی است که میتواند انحراف جهت گیری صادراتی ما نسبت به دنیا را نشان داده و مسیر درست حرکت آینده را تعیین کند و این امر نیازمند مطالعاتی راهبردی، کارشناسانه، تخصصی و دقیق است که از عهده مراکز آموزش عالی ذیربط بر میآید و دانشگاه باید نقش مغز متفکر سازمانهایی نظیر سازمان توسعه تجارت را ایفا کند.
مودودی اظهار امیدواری کرد که دانشگاهها در نحوۀ آموزشهای خود بر تقویت نگاه عملیاتی تر تأکید کنند به طوری که فارغالتحصیلان رشته های مدیریت، بازرگانی، فنی و ... از همان ابتدا با کاستیهای نظام تجاری کشور، الگوهای موفق بین المللی توسعه بازار، تدوین نقشه راه توسعه تجارت با دنیا، چگونگی شکل دهی به بازارهای جدید و توسعه جغرافیای صادراتی با استفاده از ظرفیتها و مزیتهای داخل آشنا شده و به هنگام فارغ التحصیلی، این دانش و بینش را به بدنۀ تجارت تزریق کنند.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران، آمادگی این سازمان را برای همکاریهای گسترده و موثرتر و نیز همگرایی بیشتر با نهاد دانشگاه اعلام داشته و یادآور شد که هم اکنون نیز بسیاری از پروژه های مطالعاتی این سازمان توسط دانشگاههای معتبر کشور مدیریت میشود.
وی ابراز امیدواری کرد که در پناه چنین نشستهایی بتوان زمینه تعاملات سازنده بیشتر میان دانشگاه و سازمان توسعه تجارت را افزایش داده و از ظرفیتهای علمی دانشگاهها به نفع تجارت کلان بهره برد.
گفتنی است، در این مراسم مدیران ارشد حوزۀ برنامه ریزی، اطلاع رسانی تجاری و رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران به پرسشهای دانشجویان پاسخ گفتند و با تشریح وظایف و ماموریتهای سازمان، انتظارات خود از جامعه دانشگاهی به عنوان نسل آینده مدیریت اجرایی کشور را بیان کردند.به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در نشست مشترک مدیران سازمان توسعه تجارت ایران با دانشجویان رشتۀ مدیریت دانشگاه تهران با بیان این مطلب افزود: هم نظام مدیریت دولتی و هم نظام آموزشی کشور به ویژه در سطح دانشگاهی نیازمند بازنگری و اصلاح روزآمد خود، براساس نیازهای بازارهای جدید هستند و باید جهتگیری هر دو نهاد به گونهای باشد که هم علم روز دنیا در خدمت مدیریت اجرایی کشور قرار گیرد و برنامه های عملیاتی و راهبردی سازمانهای دولتی مبتنی بر آخرین پژوهشها و دستاوردهای علمی باشند.
معاون توسعۀ صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به روند جهانی صادرات و تغییر رویکرد دولتها در این عرصه، یادآور شد: شناخت ترکیب اقلام سبد صادراتی جهان در یک دهۀ آینده و انطباق آن با مزیتها و ظرفیتهای صادراتی فعلی ایران، یک ضرورت راهبردی است که میتواند انحراف جهت گیری صادراتی ما نسبت به دنیا را نشان داده و مسیر درست حرکت آینده را تعیین کند و این امر نیازمند مطالعاتی راهبردی، کارشناسانه، تخصصی و دقیق است که از عهده مراکز آموزش عالی ذیربط بر میآید و دانشگاه باید نقش مغز متفکر سازمانهایی نظیر سازمان توسعه تجارت را ایفا کند.
مودودی اظهار امیدواری کرد که دانشگاهها در نحوۀ آموزشهای خود بر تقویت نگاه عملیاتی تر تأکید کنند به طوری که فارغالتحصیلان رشته های مدیریت، بازرگانی، فنی و ... از همان ابتدا با کاستی های نظام تجاری کشور، الگوهای موفق بین المللی توسعه بازار، تدوین نقشه راه توسعه تجارت با دنیا، چگونگی شکل دهی به بازارهای جدید و توسعه جغرافیای صادراتی با استفاده از ظرفیتها و مزیتهای داخل آشنا شده و به هنگام فارغ التحصیلی، این دانش و بینش را به بدنۀ تجارت تزریق کنند.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران، آمادگی این سازمان را برای همکاریهای گسترده و موثرتر و نیز همگرایی بیشتر با نهاد دانشگاه اعلام داشته و یادآور شد که هم اکنون نیز بسیاری از پروژههای مطالعاتی این سازمان توسط دانشگاههای معتبر کشور مدیریت میشود.
وی ابراز امیدواری کرد که در پناه چنین نشستهایی بتوان زمینه تعاملات سازنده بیشتر میان دانشگاه و سازمان توسعه تجارت را افزایش داده و از ظرفیتهای علمی دانشگاهها به نفع تجارت کلان بهره برد.
گفتنی است، در این مراسم مدیران ارشد حوزۀ برنامه ریزی، اطلاع رسانی تجاری و رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران به پرسشهای دانشجویان پاسخ گفتند و با تشریح وظایف و ماموریتهای سازمان، انتظارات خود از جامعه دانشگاهی به عنوان نسل آینده مدیریت اجرایی کشور را بیان کردند.
نظر شما