اولویت تخصص و تعامل در شعب بانک

با توجه به حرکت پرشتاب اقتصادي کشور و نظام بین المللی تحولات جديد بازار پول و سيستم بانکي و همچنین تغيير در نیازها و سلايق مشتريان، لازم است بانک توسعه صادرات بیش از پیش در جهت تحقق استراتژی های توسعه ، تنوع و تمایز محصولات و ارئه خدمات به مشتریان تلاش کند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، بانک توسعه صادرات ايران در راستاي افزايش کيفيت و تسهيل در ارائه انواع خدمات قابل ارائه به مشتريان و با تكيه بر دانش تخصصي كاركنان از زيرساخت هاي بهينه و مناسب در اين خصوص برخوردار بوده و در جهت افزايش انگيزه شغلي و بهره وري موثركاركنان و رفع مشکلات منابع انساني تلاش موثري بعمل آورده و در اين خصوص اقدامات هدفمند را نيز انجام داده است.

حبیب احمدی مدیر امور شعب و بازاریابی این بانک در سالروز تاسیس بانک توسعه صادرات و در مصاحبه با اگزیم نیوز ضمن تشریح عملکرد و بیان برنامه های حوزه امور شعب و بازاريابي اعلام کرد بانک توسعه صادرات ایران در راستاي دستیابی به اهداف عالی كشور ، در سایه منويات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت، با رهنمودهاي مدير عامل محترم جناب آقای دکتر صالح آبادی و اعضای محترم هیات مدیره ، عزم خود را جزم نموده تا بیش از پیش با بهره گیری موثر از دانش تخصصی نیروی انسانی کارآمد خود ، ضمن حمایت از تولید ، صادرات و بخشهای واقعی بازار کسب کار، گامی مؤثر در شکوفایی اقتصاد ملی از طریق تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تعاملات بین المللی با کشورهای دنیا بردارد.

در این مسیر دشوار ، شعب بانک و کارکنان آن در صف مقدم میدان جهاد اقتصادی قرار دارند و مدیریت امور شعب و بازاریابی نیز به عنوان حلقه واسط بین شعب بانک و واحدهای ستادی وظائف خطیری بر عهده دارد تا ضمن برنامه ریزی و بسترسازی مناسب برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین شده،  پیش بینی تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب تر به صادرکنندگان و همچنین افزایش رضایتمندی آنان ، همزمان زمینه های لازم برای توانمند سازی ، ارتقای بهره وری و کارائی کارکنان نیز فراهم آورد.

 به گفته مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران، در سال گذشته اقدامات مؤثری توسط این مدیریت در راستای تحقق اهداف برنامه ریزی شده، صورت گرفته است که از مهمترین این اقدامات می توان بازنگری در ساختار سازمانی شعب متناسب با رویکردهای جدید منابع انسانی و تدوین برنامه های عملیاتی شعب به منظور دستیابی مطلوب به اهداف، همراستا با استراتژی بانک نام برد.

   وي در ادامه به صورت اجمالی عملکرد مديريت امور شعب و بازاريابي در سال 94 را موارد زیر برشمرد:

  • راه اندازي باشگاه مشتريان با هدف ارتباط بيشتر و تعامل مؤثر با مشتريان
  • همكاري مطالعاتي و پیش بینی تمهيدات لازم به منظور اجرای بانکداري شرکتي
  • تهيه و تدوین بسته خدمات بانک توسعه صادرات و ارائه آن به صورت کتابچه الکترونيکي ، انتشار در وبگاه بانك و چاپ آن
  • تأسيس صندوق سرمايه گذاري اندوخته توسعه آرماني با همکاري شرکت تامين سرمايه آرمان
  • پايش عملكرد سامانه هاي الکترونيکي بورس کالا و فرآهم سازي بستر ارتباط با سامانه هاي خريد و فروش الكترونيكي بورس كالا و بازار آتي.
  • انعقاد تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور اعطای تسهیلات صادراتی ارزان قیمت به تولید کنندگان و صادرکنندگان از طریق پرداخت یارانه سود و کاهش هزینه تسهیلات
  • برگزاري نشست هاي تخصصي استانی با حضور صادرکنندگان ، فعالان اقتصادي و مقامات محلی به منظور شناسایی مشکلات و تبیین نحوه تعامل مؤثر تر با بخش های واقعی اقتصادی و کسب و کار
  • بازديدهاي مستمر استانی در معیت مقام محترم مديریت عامل و اعضاي محترم هيات مديره
  • شناسایی صادرکنندگان کشوری و استانی و گردآوری و تكميل بانك اطلاعات صادرکنندگان به منظور برقراری ارتباط و تعمیق تعاملات
  • برگزاري جلسات هم انديشي شعب با حضور ، مديرعامل محترم و اعضاي هيات مديره
  • برگزاري جلسات اتاق فکر با حضور مديرعامل محترم و اعضاي محترم هيات مديره، مديران واحد هاي ستادي و شعب به منظور تبادل نظر جهت شناسايي و احصاي موانع و مشكلات فرآيندي و  اجرايي و ارائه راهكارهاي عملي در راستاي بهبود عملكرد و ارائه خدمات مطلوب به مشتريان
  • شناسایی موانع مقرراتی و تلاش در جهت اصلاح و رفع آن و تسهیل مقررات به منظور روان سازي عمليات بانکي براي صادرکنندگان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتي
  • بررسي و تجزيه و تحليل مستمر عملکرد شعب بمنظور پايش روند عملكرد آنان در دسترسي به اهداف
  • بازنگری سقف اختيارات شعب در حوزه ارائه خدمات و اعطاي تسهيلات بمنظور تسريع در ارائه خدمات به مشتريان
  • تجهیز تمامي شعب در سراسر كشور به سامانه ويدئو کنفرانس به منظور فراهم ساختن زمینه ارتباط همزمان ، مستقيم و مؤثر با مديريت امور شعب و بازاريابي
  • نیاز سنجی و تمهيدات لازم به منظور برگزاری کارگاه های آموزشی و دوره های تخصصی ارزی برای كاركنان شعب جهت ارتقاء كيفيت ارائه خدمات بانك متناسب با شرايط دوران پساتحريم
  • بازنگري در ساختار سازماني شعب با رويكرد ارتقا و بهبود عملكرد و انتصاب و ارتقاي كاركنان شايسته و واجد شرائط مطابق با ساختار و جايگاه هاي جديد
  • چرخش شغلی و طرح جابجایی کارکنان شعب با رویکرد استفاده حداکثری از کارکنان بومی در هر استان
  • تمهيدات و پيگيري هاي مستمر به منظور افزايش انگيزه كاركنان در شعب از طريق تدوين بسته هاي تشويقي ويژه شعب
  • امکان سنجي تاسيس شعبه و باجه در سراسر كشور با توجه به نیازها و ظرفیتهای منطقه ای
  • تمهدات لازم به منظور بهينه سازي سيستم متمركز سفير و سایر سامانه هاي مورد استفاده در شعب در راستاي ارائه خدمات بهتر به مشتريان.

برنامه هاي در دست اقدام

در تشریح برنامه های در دست اقدام مدیریت امور شعب و بازاریابی نیز حبيب احمدي اعلام کرد: با توجه به حرکت پرشتاب اقتصادي کشور و نظام بین المللی ، تحولات جديد بازار پول و سيستم بانکي و همچنین تغيير در نیازها و سلايق مشتريان، لازم است بانک توسعه صادرات بیش از پیش در جهت تحقق استراتژی های توسعه ، تنوع و تمایز محصولات و ارئه خدمات به مشتریان تلاش نمايد. بر همين اساس مدیریت امور شعب براي سال 95 برنامه های پیش رو را در دستور کار خود قرار داده است :

  • توسعه باشگاه مشتريان و راه اندازي کمپين ها از طريق باشگاه
  • راه اندازي و اجراي بانکداري شرکتي
  • توسعه محصول ، ایجاد تنوع و تمایز در خدمات ارزی و اعتباری که به مشتریان بانک ارائه می شود
  • طراحي و توسعه خدمات الکترونيک بمنظور ارتباط با سازمان بورس اوراق بهادار و ارائه خدمات متقابل به شرکتها و مشتریان بانک
  • برنامه ريزي جهت جذب و ارائه خدمات به بنگاه هاي كوچك و متوسط و همچنين شركت هاي دانش بنيان با رويكرد تحقق اقتصاد مقاومتي
  • توانمندسازي نيروي انساني با توجه شرايط پسا برجام
  • برنامه ریزی جهت غنی سازی شغلی کارکنان شعب از طریق گردش شغلي بين همکاران در بخشهای مختلف هر شعبه در چارچوب برنامه هاي از پيش تعيين شده و زمان بندي شده
  • برگزاري همايش هاي تخصصي مشترك با صادركنندگان با تمركز بر بازارهاي هدف بين المللي نظير روسيه و ... با هدف حمايت از صادرات كالا و خدمات به اين بازارها
  • برنامه ريزي جهت مشاركت بيشتر شعب در فرآيندهاي تصميم سازي و تصميم گيري بانك
  • برنامه ريزي در راستاي استفاده بهينه از ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل شركت هاي تابعه بانك از جمله شركت صرافي، كارگزاري، تامين سرمايه و... بمنظور هم افزايي جهت ارائه خدمات مطلوب و رفع نيازهاي مشتريان
کد خبر 12240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =