حمل‌ونقل کالا و مسافر بدون وقفه در جریان است/ انتقال مستمر کالاهای اساسی از بنادر

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پایداری کامل در جریان جابه‌جایی کالا و مسافر در کشور خبر داد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از وزارت راه و شهرسازی، مهدی خضری با اعلام پایداری کامل در جریان جابه‌جایی کالا و مسافر در کشور افزود: فعالیت ناوگان جاده‌ای با تمام ظرفیت ادامه دارد و انتقال کالاهای اساسی از بنادر به مراکز مصرف داخلی بدون کوچک‌ترین وقفه انجام می‌شود.
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری اظهار داشت: جریان حمل‌ونقل کالا و مسافر در سراسر کشور کاملاً پایدار و روان است و هیچ‌گونه خللی در خدمات‌رسانی ناوگان جاده‌ای مشاهده نمی‌شود.
وی با اشاره به آمار عملکرد روز گذشته گفت: فقط در یک شبانه‌روز، سه‌هزار و ۵۷۲ سفر باری برای انتقال کالاهای اساسی از بنادر کشور انجام شده و طی آن، ۸۵ هزار و ۹۳۹ تن کالای ضروری به مقاصد مختلف بارگیری و حمل شده است؛ این آمار نشان‌دهنده آمادگی و چابکی بالای ناوگان در پاسخ‌گویی به نیاز کشور است.
به گفته خضری، طی شبانه‌روز گذشته ۲۹ هزار و ۴۱۸ مسافر توسط ۲۱۰۱ سفر از مبداء تهران به سراسر کشور جابه‌جا شده اند.

مسافران فقط از طریق پایانه‌ها و وب‌سایت رسمی، بلیت تهیه کنند

برپایه این گزارش، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز از مسافران درخواست کرد تنها از طریق پایانه‌ها و وب‌سایت رسمی، بلیت ناوگان حمل‌ و نقل عمومی را تهیه کنند.

داریوش باقرجوان با اشاره به رصد، کنترل و ابلاغ نرخ مصوب بلیت حمل‌ونقل جاده‌ای در تابلوهای پایانه‌های مسافری و فروش اینترنتی، اظهار داشت: مسافران تنها از طریق وب‌سایت‌ های شرکت‌های حمل‌ونقل و پایانه‌های مسافری نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

باقرجوان بیان‌داشت: مواردی مبنی بر آزاد سواری برخی مسافران در خارج از پایانه‌های مسافری و دریافت مبالغ اضافه کرایه توسط بعضی ناوگان عمومی و شخصی گزارش شده و توصیه می‌شود مسافران از تهیه بلیت از طریق مبادی غیررسمی و خارج از پایانه‌ها به‌جد خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کنترلی بر روند فعالیت ناوگان شخصی نداشته و فعالیت این ناوگان غیرقانونی است، خاطرنشان‌کرد: در صورت دریافت مبالغ اضافی کرایه از سوی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، مسافران می‌توانند موارد احتمالی دریافت مبالغ اضافی را به صورت ۲۴ ساعته از طریق سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱ و وب سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به نشانی www.۱۴۱.ir اطلاع‌ رسانی کنند، تا با صدور کد رهگیری نسبت به پیگیری شکایات و رسیدگی به موضوعات اقدام شود.

کد خبر 82894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =