چرا خودروهای داخلی کیفیت خوبی ندارند؟

رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور در مورد برنامه‌ریزی برای جلوگیری از حوادث ناشی از حریق خودرو گفت: متاسفانه عواملی از قبیل تعدد تامین‌کنندگان، عدم توجه به مهندسی مرغوبیت، تولید و کیفیت موجب شده خودرو کیفیت مطلوبی نداشته باشد. در هیچ جای دنیا، تعداد تامین‌کنندگان قطعات زیاد نیستند زیرا قطعا تعدد آن منجر به کاهش کیفیت قطعات می‌شود.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، ابراهیم دوست زاده افزود: در یک دهه اخیر، توجه کمی به طراحی خودرو شده است. خودروسازی که قطعات خودروی قدیمی را برای خودروی جدید استفاده می‌کند باید تمام ملاحظات را در نظر بگیرد که متاسفانه شاهد آن نیستیم.

وی در مورد تولیدات داخلی تاکید کرد: باید نظام منسجمی برای انتخاب تامین‌کنندگان از سمت خودروسازان و حتی موسسه استاندارد اجرا شود. ورود قطعه‌سازان فاقد اعتبار و کیفیت لازم به زنجیره تولید خودرو باید ممنوع شود. تفکیک قطعه‌سازان معتبر و فاقد اعتبار وظیفه خودروساز بوده و سازمان استاندارد نیز باید بر این روند نظارت داشته باشد.

رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو در مورد نقش رانندگان در پیشگیری از آتش‌سوزی بیان کرد: در هر جامعه‌ای انسان خطاکار یافت می‌شود. اما زمانی که در طراحی تست‌ها و قابلیت اطمینان از حد و حدود استاندارد عبور کرده و نادیده گرفته شود، نمی‌توان چندان ایرادی از رانندگان گرفت. اما ریشه اصلی اشکال در جای دیگری است.

دوست‌زاده یادآور شد: خودرویی مانند ال ۹۰ بیش از یک دهه است در داخل کشور بالای ۶۵ درصد خودکفا شده بود و کیفیت خودرو به‌قدری بالاست که هیچ فردی حاضر به فروش آن نیست. چرا که قراردادها و تعهدات با طرف فرانسوی دوطرفه بوده است. اما امروز پس از ۱۰ سال به‌جای رشد در این حوزه، دچار افت شده‌ایم؛ بنابراین باید مشکلات به‌صورت زیربنایی حل شوند؛ چرا که توانایی لازم در بدنه زنجیره تامین وجود دارد که بتوانند قطعات با کیفیت تولید کنند.

کد خبر 81936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =