نقشه راه دستیابی به ترانزیت ۱۵ میلیون تنی بین تهران و باکو تهیه شود

وزیر راه و شهرسازی خواستار تهیه نقشه راه دستیابی به هدف ۱۵ میلیون تن ترانزیت سالیانه کالا بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش اگزیم نیوز، «فرزانه صادق» امروز (سه شنبه) در نشست مشترک با «شاهین مصطفی یف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان افزود: توسعه ارتباط با جمهوری آذربایجان از اهمیت و جایگاه بالایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و اطمینان دارم که این مناسبات در آینده و در راستای منافع دو کشور بیش از پیش ارتقاء خواهد یافت

وی با ابراز خرسندی از بازگشایی مجدد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، گفت: آمادگی داریم تا مناسبات دو کشور را در همه بخش‌ها توسعه دهیم و در کوتاهترین زمان ممکن شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در تهران برگزار کنیم تا همه زمینه‌های همکاری مرور شود.

صادق ادامه‌داد: همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های حمل و نقل و لجستیک و همین‌طور در پروژه های زیرساختی به طور مستمر در جریان است.

وی اضافه‌کرد: ایران اقدام برای ساخت راه آهن رشت- آستارا را آغاز کرده است که نقطه عطفی برای توسعه کریدور شمال- جنوب است و مشارکت دولت جمهوری آذربایجان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی منتهی به این مسیر اهمیت بالایی دارد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مرزی موجود در بخش جاده ای پیشنهاد می‌کنم میزان پذیرش ناوگان به‌صورت روزانه در مرز آستارا به یک‌هزار دستگاه، در بیله سوار ۸۰۰ دستگاه، در جلفا به ۷۰۰ دستگاه و در پلدشت به ۶۰۰ دستگاه افزایش یابد.

وی تاکید کرد: لازم است تفاهم نامه جامعی درباره همکاری دو کشور در بخش حمل و نقل تهیه شود تا همان‌طور که زیر ساختها توسعه می یابند جریان حمل و نقل نیز سرعت یابد و می توانیم در یک ماه آینده مقدمات برگزاری جلسه و تهیه این تفاهم نامه را انجام دهیم.

صادق افزود: همچنین لازم است نقشه راه دستیابی به هدف ۱۵ میلیون تن ترانزیت کالا بین دو کشور در سال تهیه شود.

وی گفت: درخصوص توسعه همکاری‌های بندری و دریانوردی لازم است نشست مشترک کارشناسی به‌منظور نهایی کردن پیش نویس تفاهم نامه همکاری در یک ماه آینده برگزار گردد.

کد خبر 76650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =