برگزاری نشست حکمرانی اقتصادی، مهار تورم و رشد تولید در پژوهشکده پولی و بانکی

نشست حکمرانی اقتصادی، مهار تورم و رشد تولید روز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳ در پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می‌شود.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، یکی از مشکلات مزمن اقتصاد ایران مسئله تورم است. علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد در ادبیات اقتصادی راهکارهای مشخصی برای این مشکل تاریخی اقتصاد ایران وجود دارد، در عمل تداوم تورم‌های دو رقمی گویای آن است که سازوکارعملیاتی درمان تورم در اقتصاد ایران با ابهامات و چالش‌هایی مواجه است.

با توجه به آثار سوء تورم بر ثبات اقتصاد کلان و به ویژه نوسانات تولید و اشتغال، سوالی که وجود دارد این است که ریشه اصلی ایجاد تورم در اقتصاد ایران چیست و چه عواملی بر تداوم آن موثر است؟ با درک این مهم می‌توان مختصات ایجاد تورم و پویایی‌های آن در اقتصاد ایران را مورد بررسی دقیق قرار داد و از این رهگذار به راهکارهای موثری در مهار تورم رسید.

برهمین اساس نشست تخصصی حکمرانی اقتصادی، مهار تورم و رشد تولید در روز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا۱۰ صبح در پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می‌شود. در این نشست به محورهای مهمی از جمله ریشه‌های اصلی تورم در اقتصاد ایران، پویایی‌های رابطه تورم و نقدینگی در اقتصاد ایران، نقش و جایگاه سیاستگذار پولی و مالی در کنترل تورم با توجه به پویایی‌های موجود، تجربه جهانی سازگار با اقتصاد ایران در کنترل موفق یا ناموفق تورم پرداخته خواهد شد.

دسترسی به پخش زنده نشست برای عموم علاقمندان، با مراجعه به نشانی اینترنتی انتهای خبر مقدور می‌باشد. همچنین حضور در محل برگزاری نشست پس از ثبت نام قبلی نیز میسر و رایگان است.

کوروش پرویزیان؛ سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی، محمد شیریجیان؛ معاون سیاستگذاری پولی بانک مرکزی، ناصر خیابانی؛ عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، تیمور رحمانی؛ عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و پیمان قربانی؛ قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری ملل اعضای این نشست را تشکیل می‌دهند.

برای شرکت در جلسه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دسترسی مجازی به نشست حکمرانی اقتصادی، مهار تورم و رشد تولید

کد خبر 75304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =