افزایش ۶۸۰ درصدی صادرات به آمریکای لاتین

براساس اعلام گمرک، در چهار ماهه نخست امسال، ۴۳۶ میلون تن کالا به ارزش ۱۳۶ میلیون دلار، به کشورهای آمریکای لاتین صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۶۸۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، گمرک جمهوری اسلامی ایران جدیدترین میزان صادرات به کشورهای آمریکای لاتین را اعلام کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی بیش از ۱۸ میلیون تن و از نظر ارزش دلاری بیش از ۶۸۰ درصد رشد داشته است.

صادرات به آمریکای لاتین به ۱۵ کشور از جمله آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومنیکن، اکوادور، گواتمالا، مکزیک، پرو، پاراگوئه، السالوادور، اروگوئه و ونزوئلا انجام شده است.

در این میان، برزیل با بیش از ۴۳۵ تن کالا در صدر کشورهایی مقصد صادرات ایران قرار دارد و ونزوئلا، کوبا، کلمبیا و مکزیک به ترتیب در جایگاه‌های بعدی هستند.

ارزش صادرات ایران به این ۵ کشور بیش از ۱۳ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳۷ درصد افزایش داشته است.

اوره حتی به صورت محلول در آب، اجزاء و قطعات موتورهای وسایط نقلیه هوایی، تراکتور کشاورزی، چرخ زنجیری و سیم برای سیم پیچی بیشترین محصولات صادرشده به کشورهای آمریکای لاتین است.

کد خبر 75204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =