اعلام جزئیات همایش زیست بوم هوشمند بانکی در سال ۱۴۰۳/ لزوم توجه به زیرساخت‌های هوش مصنوعی در بانک‌ها

سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: در همایش زیست بوم هوشمند بانکی تلاش خواهد شد تا علاقمندان مشارکت بیشتری برای توسعه تقویت زیرساخت های هوش مصنوعی در بانکها داشته باشند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، جلسه کمیته سیاست گذاری همایش زیست بوم هوشمند بانکی؛ حکمرانی دیجیتالی و فناوری تنظیم گری روز گذشته(دوشنبه)با حضور فعالان حوزه بانکی و مالی کشور و برخی از فعالان اقتصادی در بانک مرکزی برگزار شد.

همایش زیست بوم هوشمند بانکی؛ حکمرانی دیجیتالی و فناوری تنظیم گری قرار است توسط بانک مرکزی و با حضور فعالان حوزه بانکی و مالی کشور در آبان ماه سال جاری برگزار شود. هرچند ممکن است عنوان این همایش به زودی تغییر یابد.

در ابتدای جلسه کمیته سیاستگذاری همایش یادشده، معاونت تحقیقات و پژوهش پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه برای همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت سعی کردیم جلسات مقدماتی را با فعالین حوزه بانکداری در مورد دغدغه‌های آن‌ها در سال جدید و ساختارهای شبکه بانکی برگزار کنیم، اظهار داشت: بحث زیست بوم هوشمند بانکی و حکمرانی دیجیتال فناوری و تنظیم گری مهم بوده و همه تلاش‌ها در شبکه بانکی به دنبال خلق ارزش است.
مهدی هادیان گفت: این زنجیره بازیگران و فعالین متعددی دارد که ما در وهله اول تجربه مشتری با نظام بانکی را بررسی خواهد کرد.
وی ادامه داد: در بخش آخر این همایش درباره تنظیم گری و نظارت این بخش و ظرفیت‌های قانون بانک مرکزی که برای توسعه زیست بوم بانکی در نظر گرفته شد، بررسی شد.
معاون سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی با بیان اینکه بحث حکمرانی داده‌های مالی در همایش پیش رو دیده نشده است، افزود: این موضوع بسیار مهم است و باید بیش از پیش به آن توجه شود.
محمد شیریجیان ادامه داد: بحث تامین مالی‌های نوین مبتنی بر فناوری دارای دستورالعمل‌های خوبی است و بانک‌ها باید به این سمت بروند و این موضوع اصابت به هدف را افزایش می‌دهد که باید بیشتر از آن استفاده شود.
در بخش دیگر این مراسم سید جواد سجادی مدیر امور تحول فناوری اطلاعات بانک تجارت با بیان اینکه بانک‌ها باید وارد این صنعت شوند، افزود: با وجود افزایش نقش این بخش در حوزه بانکی دنیا اما در همایش آبان ماه جای این موضوع خالی است.
وی ادامه داد: ما مسئله مشکلات سامانه ارزی و دور زدن تحریم‌ها را داریم که باید به عنوان یک راهکار در این همایش به آن پرداخته شود.
هاشمی نژاد استاد دانشگاه الزهرا نیز با اشاره به اینکه بحث زیرساخت‌ها در حوزه هوش مصنوعی در کشور چالش بزرگی است که باید به آن توجه شود، گفت: بحث فرایندهای هوشمند در حوزه هوشمندسازی در بانک‌های دنیا درحال انجام است.
وی اظهار داشت: مسئله تداوم کسب و کار مدیریت بحران نیز می‌تواند در همایش پیش رو مطرح شود لذا تحلیل‌های هوشمند در مورد رفتار کاربران نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
هاشمی نژاد در پایان بیان کرد: در توسعه سرمایه انسانی باید ارتباط خود را با دانشگاه بیشتر کنیم.
اصغر ابولحسنی قائم مقام بانک مرکزی نیز گفت: سیاست‌های کلی و کسب و کارهای هوشمند در همایش پیش رو بسیار مهم است و دیتاهای مالی و بانکی در همایش باید مورد بحث و بررسی قرار گیرند.
در ادامه کوروش پرویزیان؛ سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی نیز با بیان اینکه تلاش ما این است تا سیاست گذار مسائل و موضوعات را منتقل کند، گفت: باید حوزه کسب کار را پر رنگ‌تر کنیم و طرفیت‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم تا از ظرفیت فناورانه بیشتر استفاده کنند.
وی در پایان افزود: این همایش به گونه‌ای پیش خواهد رفت که نسبت به تجربه‌های قبل، فضایی را ایجاد کند تا علاقه‌مندان مشارکت بیشتری در این حوزه داشته باشند.

کد خبر 74974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =