مبتکر الگوهای فعالیت مناطق آزاد هستیم/ دولت سیزدهم از ظرفیت همسایگان در تجارت بهره برد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران گفت: جهان به سمت مناطق آزاد مشترک حرکت کرده و ایران مبتکر این موضوع است.

به گزارش اگزیم نیوز، حجت الله عبدالملکی روز چهارشنبه با بیان اینکه ایجاد مناطق آزاد مشترک در راستای دیپلماسی اقتصادی و توسعه روابط بین‌الملل پیگیری شد، افزود: تاکنون چند تفاهم‌نامه و قرارداد با کشورهای ترکیه، پاکستان، روسیه، سوریه و عراق منعقد کرده ایم زیرا ایران در این زمینه جزو کشورهای پیشرو است و رئیس جمهور شهید در این زمینه حمایت زیادی کرد.

وی اضافه کرد: اکنون هر منطقه آزاد را مسئول پیگیری این موضوع کرده‌ایم، به عنوان مثال منطقه آزاد انزلی برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با روسیه، منطقه آزاد ارس برای ارتباط با سوریه و منطقه آزاد اروند برای ارتباط با کشور عراق مسئول شده‌اند.

به گفته وی، این اتفاق مزیت تولیدی و صادراتی ایران را در منطقه افزایش خواهد داد و تجارت با همسایگان را نیز تسهیل می‌کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران تاکید کرد: اقتصاد ایران در طول سه سال گذشته توانست در مسیر خنثی سازی تحریم‌ها حرکت کند و تجارت با همسایگان در اولویت قرار گرفت. از این رو ایران نیز باید از ظرفیت همسایگان نیز بهره می‌برد و همین تصمیم باعث شد تا پیشنهاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه از سوی ایران مطرح شود و تاکنون نیز به نتایج مطلوبی نیز رسیده‌ایم.

کد خبر 74363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =