برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با مدیریت اتاق اصناف ایران

دبیرکل اتاق اصناف ایران از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل ابلاغ شده، امسال نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با محوریت، مدیریت و اجرای اتاق‌های اصناف سراسر کشور به دو صورت مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از اتاق اصناف ایران، محمود بنانژاد افزود: طبق روال سال‌های گذشته، اتاق‌های اصناف سراسر کشور با توجه به شرایط و ظرفیت‌های استان خود، مکان‌ و زمانی را برای برپایی نمایشگاه فروش بهاره تعیین می‌کنند؛ که براین اساس مایحتاج مورد نیاز مردم به صورت عرضه مستقیم در قالب نمایشگاه بهاره عرضه خواهد شد.

به گفته وی در همین راستا، بخش ویژه‌ایی در سامانه اتاق اصناف ایران در نظر گرفته شده است که اتاق‌های اصناف می‌توانند با ورود به این بخش مشخصات نمایشگاه‌های خود را ثبت کنند. بدیهی است که برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه‌ها بازرسی‌های متعددی انجام خواهد شد تا کیفیت و کمیت کالاها، قیمت‌ها، نحوه عرضه کالا و میزان رضایتمندی خریداران بررسی شود.

دبیرکل اتاق اصناف ایران در ادامه، برگزاری نمایشگاه فروش فوق‌العاده واحدهای صنفی با نام «نمایشگاهی به وسعت ایران» را شکل دیگری از نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا عنوان کرد و گفت: نمایشگاه به وسعت ایران که امسال تحت عنوان «نمایشگاه عید تا عید» برگزار می‌شود، ویژه واحدهای صنفی و اصنافی است که تمایل به فروش فوق‌العاده کالاهای خود دارند.

بنانژاد ادامه داد: اتاق اصناف ایران تفاهم‌نامه‌ایی را با بانک تجارت امضا کرده است که بر اساس آن، بانک تجارت با ارائه کارت‌های اعتباری به کارمندان دولت و کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور، این امکان را برای خریداران فراهم می‌کند که هزینه کالای خریداری شده را ۴۵ روز پس از زمان خرید پرداخت کنند.

وی گفت: این تفاهم‌نامه دو مزیت را برای فروشنده و خریدار به همراه داد؛ نخست آنکه کارمندان و کارکنانی که امکان خرید کالا به صورت نقدی را ندارند می‌توانند با برخورداری از این کارت اعتباری، کالای مورد نظر خود را خریداری کرده و ۴۵ روز بعد، هزینه آن را پرداخت کنند. از طرفی با توجه به اینکه بانک تجارت پرداخت هزینه کالا تضمین می‌کند، لذا فروشنده نیز این اطمینان خاطر را خواهد داشت که در صورت عدم پرداخت توسط خریدار در موعد معین، هزینه کالا را از بانک دریافت خواهد کرد.

وی تأکید کرد: لازمه حضور واحدهای صنفی در این نمایشگاه، اعلام آمادگی از سوی صاحبان واحدهای صنفی و برخورداری از دستگاه پوز یا استفاده از پلتفرم‌های پرداخت است. به این ترتیب با انجام هر تراکنش، بارکدی ایجاد می‌شود که خریدار می‌تواند با استفاده از آن، کالای خود را خریداری کند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران در خصوص زمان برگزاری این دو نمایشگاه گفت: نمایشگاه بهاره تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و عموما کالاهایی همچون انواع پوشاک، خشکبار و آجیل، شیرینی، انواع مواد شوینده و ... عرضه می‌شود. نمایشگاه عید تا عید نیز که از ولادت حضرت علی (ع) آغاز و تا پایان عید فطر ادامه دارد و هر واحد صنفی به منزله یک نمایشگاه، کالاهای خود را عرضه می‌کند.

کد خبر 71153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =