به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۴۰۲ برای بیست و ششمین سال متوالی شرکتهای برتر ایران را رتبهبندی کرد. در این رتبهبندی ۵۰۰ شرکت بزرگ و موثر در اقتصاد کشور در همایش رتبهبندی شرکتهای برتر ایران که با حضور وزرای اقتصادی و صنعت، معدن و تجارت در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار گردید، معرفی شدند.
رتبهبندی IMI-100 در سال نخست (۱۳۷۷) با رتبهبندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران از نظر شاخص میزان فروش (درآمد) آغاز شد و در سالهای بعد از آن، با توجه به استقبال خوب شرکتها و برای پاسخگویی به درخواست آنها، به تدریج، تعداد شرکتهای فهرست به ۵۰۰ شرکت افزایش یافت، همچنین، تعداد شاخصهای مورد بررسی نیز به ۳۳ شاخص افزایش یافت.
مهمترین اهداف رتبهبندی شرکتهای برتر ایران، تولید اطلاعات در مورد بنگاههای اقتصادی کشور و شفافسازی فضای کسب و کار، رتبه بندی شرکتها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی، گسترش رقابت بین بنگاههای اقتصادی و استفاده از نتایج رتبهبندی برای کمک به برنامه ریزی اقتصادی در کشور است.
رتبه بندیهای مشابه IMI-100 هم در سطح جهانی و هم در سطح منطقهای و کشوری انجام میشود.
شرکت ملی انفورماتیک از بدو تأسیس تلاش دارد در راس هلدینگ گروه ملی انفورماتیک به عنوان شرکتی جامع و کارآمد، راهبری شبکهای منسجم و هماهنگ را برعهده داشته باشد تا از ظرفیتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات داخلی و خارجی، سرمایهگذاری تخصصی و مدیریت طرحهای حاکمیتی، بستر تحول در نظام پولی و مالی کشور را فراهم آورد. گروه ملی انفورماتیک با استفاده از اختیارات نظارتی و حاکمیتی محول شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تلاش میکند مأموریتهای مورد نظر این بانک را در حوزۀ فناوری های نوین در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی به انجام رساند.
چشم انداز شرکت ملی انفورماتیک تبدیل شدن به بزرگترین هلدینگ فناوریهای مالی، پیشرو، نوآور، همافزا و تکیهگاه فعالان و بازیگران زیستبومهای خدمات مالی کشور و خوشنام در منطقه تعریف شده است. این شرکت علاوه بر انجام وظایف در رابطه با نیازمندیهای مشاورهای بانک مرکزی از طریق سه شرکت خدمات انفورماتیک، شاپرک و کاشف که ذیل شرکت ملی انفورماتیک به عنوان یک گروه و شرکت مادر (Holding Company) فعالیت میکنند به انجام مأموریتهای محول شده از سوی بانک مرکزی میپردازد.
نظر شما