رشد ۲۶ درصدی صادرات لوازم خانگی تا پایان آبان ماه/ صنعت لوازم خانگی به بلوغ رسیده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ۲۶ درصدی صادرات لوازم خانگی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: در برخی اقلام همچون یخچال و فریزر رشد صادرات در این مدت ۱۰۰ درصد بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدرضا فاطمی امین امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی در جمع خبرنگاران افزود: صنعت لوازم خانگی کشورمان از جمله صنایعی است که وارد مرحله بلوغ شده، یعنی مسائل و مشکلات اولیه خود را پشت سر گذاشته و در مسائل کیفی و قیمتی وارد رقابت شده است.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی (HAMex ۲۰۲۲) تا روز جمعه (دوم دی‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰۰ شرکت در این صنعت در کشور، خاطرنشان کرد: دست‌کم ۲۰ شرکت از مجموعه شرکت‌های یاد شده توانمند و بزرگ هستند که قابلیت صادرات دارند.

فاطمی امین، عمده بازارهای صادراتی محصولات این صنعت را کشورهای منطقه و همسایگان، روسیه، عمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی ذکر و تصریح کرد: صنعت لوازم خانگی باید از لاک داخل کشور خارج شده و به سرعت به سمت توسعه صادرات (محصولات کامل یا به صورت سرمایه‌گذاری مشترک در سایر کشورها) پیش برود.

وی درخصوص دستاوردهای سفر خود به دیگر کشورها و حضور در نمایشگاه‌های مختلف نیز گفت: در این سفرها محصولات لوازم خانگی ایرانی را کاملاً رقابتی دیدم که می‌تواند فعالانه در بازار آن کشورها حضور یابد.

ثبات قیمت لوازم خانگی

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در چند ماه اخیر شاهد ثبات قیمت در بازار لوازم خانگی هستیم و از افزایش قیمت‌های عجیب و غریب گذشته خبری نیست.

وی بیان داشت: کاهش قیمت‌ها و هزینه‌ها نیز به افزایش تولید برمی‌گردد و در ماه‌های گذشته شاهد بودیم برخی واحدها با کاهش قیمت‌ محصولات تولیدی، فروش خود را بالا بردند و در مجموع سود کردند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد در این صنعت هنوز هم جای کار برای کاهش قیمت‌ها با افزایش بهره‌وری وجود داشته باشد، اما شرایط فعلی قیمت‌های آن که همراه با ثبات است، راضی کننده است.

فاطمی امین تصریح کرد: تلاش ما این است کمک کنیم تا حد امکان مصارف ارزی این صنعت بابت واردات اجزا و قطعات تامین شود تا تاثیرپذیری آن از التهابات ارزی به حداقل برسد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران نیز با اشاره به گرید «A پلاس» این نمایشگاه که بالاترین گرید در رتبه‌بندی نمایشگاه‌هاست، تاکید کرد: برهمین اساس ملزم به برگزاری چند رویداد علمی هم‌زمان با برپایی نمایشگاه، انعقاد قراردادهای صادراتی و پذیرایی از چندین هیات خارجی هستیم.

"عباس هاشمی"اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه برپایی نمایشگاه در خارج از ایران از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در نمایشگاه امسال اجرایی خواهد شد.

این مقام صنفی، برگزاری سمینار علمی همراه با پنل‌های تخصصی «فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صادراتی صنعت لوازم‌خانگی در کشورهای همسایه با تمرکز بر اوراسیا» و همچنین رویداد تخصصی با تمرکز بر توسعه عمق ساخت داخل و رونمایی و توسعه تولید لوازم‌خانگی هوشمند را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه برشمرد.

برپایه این گزارش، ثبت نهایی ۵۱۶ شرکت در این نمایشگاه انجام شده که ۴۵۶ شرکت داخلی هستند.

در این دوره از نمایشگاه هشت برند خارجی با متراژ ۲۶۳ مترمربع حضور دارند و چینی‌ها با برپایی پاویون چین متشکل از هفت شرکت با ۱۱۸ مترمربع متراژ حاضر هستند.

مجموع متراژ اختصاص یافته در این نمایشگاه ۳۹ هزار و ۶۸۹ متر مربع است که شامل ۲۰ سالن سرپوشیده و همچنین فضای باز است.

کد خبر 59167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =