به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، محمد مخبر با حضور در موسسه نیکوکاری رعد الغدیر از بخشهای مختلف سامانه تلفنی ۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در این مرکز به منظور رسیدگی به شکایات و سوالات مردمی در اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها» مستقر است، بازدید کرد.
وی در این بازدید که با همراهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، از نزدیک در جریان روند پاسخگویی به درخواستها، شکایات و سوالات مردم در خصوص جاماندگان دریافت یارانه در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانهها و همچنین سوالات پیرامون این طرح قرار گرفت.
وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، عدالت در توزیع یارانهها را از مهمترین هدفهای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانهها برشمرد و تاکید کرد: تاکنون بخشهایی از این یارانهها استفاده می کردند که دور ریز سفره آنها به اندازه چند هفته یک خانواده نیازمند است که باید این مسأله را حل میکردیم.
وی با اشاره به آثار مثبت این طرح برای اقشار و دهکهای پایین جامعه افزود: پس از اجرای این طرح ضریب جینی در کشور وضعیت مناسبی پیدا میکند و در کنار این مهم سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی و نرخ بالای تورم به دلیل تزریق یارانه ارز ۴۲۰۰ به جامعه ایجاد میشد که پس از اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانهها، شاخصهای اقتصادی کشور بهبود مییابد.
معاون اول رئیسجمهور افزود: تقریبا ۷ دهک از جامعه از این طرح منتفع میشوند چرا که بیش از هزینهای که به آنها تحمیل میشود، به آنها پرداخت شده است و دولت به دنبال اصلاح شاخصهای اقتصادی کشور است تا ضمن پایین آوردن نرخ تورم، با پرداخت یارانهها قدرت خرید افزایش یابد.
مخبر تصریح کرد: نباید یک نفر یا یک خانواده داشته باشیم که مستحق دریافت یارانه باشد و به دلیل دیوانسالاری نتواند یارانه دریافت کند و دولت مصمم است در حداقل زمان ممکن این کار را انجام دهد.
معاون اول رئیس جمهور درخصوص فعالیت سامانه تلفنی رسیدگی و به شکایات و سوالات مردمی از طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانهها تأکید کرد: این سامانه با امکانات بیشتر به روز میشوند تا بتوانیم با سرعت بیشتری به این شکایات رسیدگی کنیم و وضعیت مردم تعیین تکلیف شوند.
وی ادامه داد: هر زمانی که تشخیص داده شود که یارانه به کسی تعلق میگیرد، یارانه و همه معوقاتش پرداخت میشود.
همچنین معاون اول رئیس جمهور در جریان این بازدید ضمن گفت و گوی صمیمی و قدردانی از زحمات اپراتورهای سامانههای تلفنی وزارت تعاون، به تماس تلفنی چند تن از هموطنان که با این سامانه تلفنی تماس گرفته بودند، درخصوص طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها پاسخ داد.
سامانه ۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ثبت شکایات و اعتراض های مردمی که از دریافت یارانه ها در طرح جدید دولت جا مانده اند و همچنین سوالات و خواست های مردمی در سه شیفت و با ۱۲۰ اپراتور که از جامعه معلولان کشور هستند، آماده پاسخگویی و خدمت رسانی به هموطنان است.
طی دوره اجرای طرح (۴ روز) دو میلیون تماس و مراجعه به سایت صورت گرفته و اعتراضات یک میلیون و پنجاه هزار نفر ثبت شده که در حال بررسی هست.
مرکز تماس حضوری و گویای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی روزانه طرفیت پاسخگویی به پنج میلیون تماس را دارد.
در پایان نیز صنایع دستی که توسط معلولان این مرکز ساخته شده است، به رسم یادبود به معاون اول رئیسجمهور هدیه شد.
نظر شما