رییس انجمن شرکت‌های ترانسپورتی هرات: اگر مرز دوغارون بسته شود مردم افغانستان زیان می‌بینند

رییس انجمن شرکت‌های ترانسپورت بین‌المللی ولایت هرات افغانستان گفت: افغانستان، کشوری کاملا مصرف کننده است و بازار آن مملو از کالای وارداتی ایرانی است، از این رو اگر گذرگاه مرزی اسلام قلعه - دوغارون حتی اگر یک روز بسته شود، مردم افغانستان ضرر و زیان می بینند.

به گزارش اگزیم  نیوز، عارف رضایی روز سه شنبه اظهار داشت: مرز اسلام قلعه - دوغارون، گذرگاه مهم و پرتردد تجاری بین دو کشور است که اگر حتی یک روز تعطیل شود، مشکلات فراوانی برای تجار و مسافران عبوری بین دو کشور به وجود می آید.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که هرچه زودتر تنش های مرزی کنونی برطرف شده و مشکلی در این زمینه نداشته باشیم، توقف فعالیت مرزی و تردد مسافران مشکلات و فشار زیادی بر مردم افغانستان وارد می‌آورد.

رییس انجمن شرکتهای ترانسپورت بین المللی ولایت هرات افغانستان گفت: توقف فعالیتهای تجاری و واردات کالا به افغانستان از این مرز مهم، موجب افزایش قیمت کالاها در کشورمان می شود لذا از مسوولان دو سوی مرز توقع داریم نگذارند این مرز حتی یک روز نیز تعطیل شود.

رضایی افزود: پیش از این به دنبال شبانه روزی کردن فعالیت این مرز مهم و پرتردد بودیم چرا که فعالیت تجاری در این گذرگاه بین المللی بالاست و هر گونه اختلال در مرز، علاوه بر بروز مشکل برای تجار افغانستانی، صادرات کالای تولیدکنندگان ایرانی را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی گفت: با وجود انتشار برخی شایعات در روز گذشته مبنی بر تعطیلی مرز اسلام قلعه- دوغارون، خوشبختانه امروز سه شنبه تردد تجاری و مسافری در این مرز جریان دارد و مشکلی در فعالیت آن دیده نمی شود.

براساس این گزارش و به نقل از منابع محلی مرز دوغارون تایباد در خراسان رضوی، روز شنبه به دلیل برخی رفتارهای مغایر اصول مرزبانی توسط نیروهای طالبان بسته شد که پس از مذاکرات مرزی، این گذرگاه روز بعد بازگشایی شد.

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.

گمرک دوغارون واقع در شهرستان تایباد با یک قرن سابقه فعالیت در فاصله ۱۸ کیلومتری مرز ایران و افغانستان در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و مسافر فعال است.  

کد خبر 52293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =