به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، وزیر ارتباطات عصر روز پنجشنبه به مناسبت هفته کتاب از یک اپلیکیشن حوزه کتاب دیجیتال بازدید کرد.
زارعپور در این بازدید به مسئله حمایت از فرهنگ و نقش رسانههای دیجیتال در ارتقا فرهنگ پرداخت.
وی گفت: در گذشته با تخصیص کاغذ رسانهها حمایت میشدند و اکنون باید زیرساختها برای رسانههای دیجیتال که در بالا بردن سرانه مطالعه نقش دارند، فراهم شود.
در این بازدید بر روی تختهای نوشته شده بود «اینترنت کند است»، وزیر ارتباطات در پاسخ به این مسئله، تلفن همراه یکی از حاضرین در جلسه را گرفت و توسط «اسپید تست» که یک سایت بینالمللی است، تست سرعت اینترنت را انجام داد. در این تست، سرعت اینترنت بیش از ۱۶مگابیت بر ثانیه و پینگ ۲۸ میلیثانیه بود.
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: نگاه دولت سیزدهم و نگاه شخص من با سابقه ۱۵ سال فعالیتی که در حوزه فناوری داشتم، این است که فناوری اطلاعات فرصتی است که باید برای تسهیل امور مردم و فرایندها از آن استفاده کنیم. شعار ما این است که طعم شیرین زندگی فناوری پایه را در تمام حوزهها به مردم بچشانیم.
زارعپور تصریح کرد: نمیگویم سرعت مناسب این است اما به دلیل مشکلات گذشته میانگین تجربه کاربری روی ۵ یا ۶ مگابیت بر ثانیه است. باید تلاش بیشتری به کار بگیریم تا سرعتهای چند صدمگابیت بر ثانیه را در دسترس عموم مردم قرار بدهیم. بخشی از کندی رسانه اینترنت را قبول داریم اما بخش دیگر گاهی ناشی از فضاسازی رسانهای است.
برای رفع مشکل کندی و اختلال در شبکه ارتباطی کشور که در مهرماه رخ داده بود، توسعه در پهنای باند انجام شد و ظرفیت شبکه اینترنت بینالملل و شبکه داخلی نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافت.
هفته اول مهرماه به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاهها و مصرف طبیعی کاربران، با افت کیفیت اینترنت در برخی نقاط کشور مواجه شدیم، افت کیفیت محسوسی که به تجربه بد کاربران منجر شده بود. رشد مصرف دیتا باعث اشباع شدن ظرفیتهای اپراتورها و مخابرات شد و همین مسئله نیاز به توسعه زیرساختها را بیش از هر زمان دیگری افزایش داد. به طور معمولی هر ماه حدود سه درصد افزایش مصرف داریم که در هفته ابتدایی مهر و بازگشایی مدارس از ۳ درصد به ۱۰ درصد رسید، این مسئله منجر به افت کیفیت در بعضی نقاط کشور و گلایه مردم شد.
وزیر ارتباطات اول مهر و پس از شکایت کاربران از وضعیت اینترنت، دستور داد کمیته ویژهای با حضور سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری)، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات و اپراتورها تشکیل شود.
برای رفع مشکلات پیشآمده، ظرفیت اینترنت بینالملل و شبکه داخلی را نزدیک به ۱۰ درصد افزایش دادیم و اکنون میتوان گفت وضعیت اینترنت بهبود پیدا کرده و مشکل افت کیفیت رخ داده در مهرماه رفع شده است.
بهبود کیفیت یک امر مستمر است که دائم توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار میگیرد.
نظر شما