فعالیت‌ تجاری در پایانه مرزی ماهیرود به روال عادی انجام می‌شود

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر فعالیت‌ تجاری در پایانه مرزی ماهیرود به روال عادی انجام می‌شود و مشکلی از طرف ما برای فعالیت در مرز مشترک با افغانستان وجود ندارد.

به گزارش اگزیم نیوز، حسن رحیمی‌زاده روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: صبح امروز برای چند ساعتی مرز ماهیرود بسته و فعالیت‌های تجاری متوقف بود.

وی بیان کرد: بسته شدن مرز به این خاطر بود که عصر پنجشنبه گذشته پس از استقرار طالبان در نزدیکی مرز مشترک، یکسری کامیون‌ها در جاده متوقف شدند و این کامیون‌ها مسیر را بسته بودند و تا اینکه رانندگان برای جابه‌جایی کامیون‌ها فراخوان شدند، مرز چند ساعتی تعطیل شد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: به روال عادی روزهای جمعه در این پایانه مرزی فعالیت تجاری انجام نمی‌شود و روز گذشته نیز مرز ماهیرود به این دلیل بسته بود.

خراسان جنوبی دارای ۲ گمرک بیرجند و گمرک ماهیرود است همچنین در مجاورت کشور افغانستان چهار بازارچه مرزی دارد که در حال حاضر فقط بازارچه ماهیرود در شهرستان سربیشه فعال است.

بازارچه مرزی ماهیرود یا میل ۷۸ واقع در شهرستان سربیشه و بخش درح با بیرجند ۱۷۵ کیلومتر و با ولایت فراه در کشور افغانستان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

خبرهایی از دیروز (جمعه) مبنی بر تعطیلی گمرک و بازارچه مرزی ماهیرود در پی تحولات داخل افغانستان منتشر شد و استاندار خراسان جنوبی هم دیروز در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان گفت: امنیت پایدار در مرزهای استان برقرار بوده و مرزهای خراسان‌ جنوبی کاملا امن است.

حمید ملانوری با تشکر از تلاش‌های حوزه‌های متولی در حفظ امنیت و اقتصاد مرز و انجام بدون وقفه فعالیت‌های مرزی تصریح کرد: فعالیت‌های مرزی به جهت تاثیری که بر توسعه استان دارند، برای ما خیلی مهم است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد مبادلات مرزی ما طی سال‌های اخیر، افزایشی بوده و حتی با وجود شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها، مبادلات مرزی همچنان ادامه داشته و دارد.

کد خبر 44567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =