به گزارش اگزیم نیوز، محمد اسلامی در حاشیه بهرهبرداری بخشی از محور اصفهان -اردستان در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: ایمنسازی این مسیر ضروری و الزامآور بود، چرا که پیچهای خطرناکی داشت که باید حذف میشد.
وی تصریح کرد: مسیر اردستان - اصفهان دارای نقاط حادثه آفرین بود و هزینههای سنگینی را در پی داشت.
وزیر راه و شهرسازی درباره ۱۱ کیلومتر از بزرگراه اردستان - اصفهان که ساخته شده بود، اظهار داشت: این بزرگراه ۲۲ کیلومتر است که با ساخت و تکمیل آن پنج کیلومتر از مسیر یادشده را کوتاه میکند و با اجرای ۶ کیلومتر باقیمانده مسیر اصفهان به اردستان به بزرگراه تبدیل میشود.
به گفته وی، جریان توسعه راههای کشور در سالهای اخیر شدت گرفته و یکهزار کیلومتر به بزرگراههای کشور اضافه و موجب ایمنی وسایل نقلیه در جادهها شده است.
اسلامی درخصوص بهکارگیری و تعیین تکلیف نیروهای شرکتی وابسته به ادارات راه و شهرسازی گفت: عدهای به اشتباه راهداری را تصدیگری میدانند، چرا که راهداری فعالیتی حاکمیتی و فعالیت شبانهروزی دارد و حضور این نیروها در حوادث و اتفاقها از جمله سیل و یخبندان و نیاز اساسی است.
وی ادامه داد: راهداری همانند اورژانس و هلالاحمر فعالیتهای شبانهروزی دارد که امید میرود بتوان موانع پیشروی این نیروهای خدوم و تلاشگر هرچه سریعتر برداشته و تکلیف نهایی آنان نیز مشخص شود.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص سامانه حمل و نقل هوشمند اظهار داشت: سامانه هوشمند و نظامات مدیریتی و کنترلی هوشمند در اکثر اتوبانهای کشور در دست اقدام است و اکنون نیز اتوبانهای جدید، هوشمند هستند که با مدیریت سرعت بستر آزمایشی آنها شروعشده و امیدواریم بتوانیم بهرهوری و ایمنی آنها را نیز ارتقا ببخشیم.
وی افزود: قراردادهایی با کارخانجات داخلی مطابق با ضوابط وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است و از سوی دیگر هم میتوان همزمان با تولیدات داخل، کامیونهای مناسب را از خارج وارد کرد.
به گفته وی، متقاضیان جایگزینی کامیونهای دارای کارت هوشمند فعال و کامیونهای فعال دارای برنامه میتوانند با دریافت تسهیلات به مقدار ۸۰ درصد کامیونهای تولید داخل را در اختیار بگیرند.
باند دوم محور اصفهان - اردستان عصر پنجشنبه در آیینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به بهرهبرداری رسید.
نظر شما