برجام شرایط را برای فعالیت اقتصادی بین‌المللی فراهم ساخت

معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برجام بر اقتصاد کشور و تغییر نگرش جهانی درباره فعالیت‌های هسته ای ایران اثر گذاشت و همچنین شرایط را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی بین المللی فراهم ساخت.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدرضا عقدایی افزود: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با کشورهای اروپایی و آمریکایی یکی از اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید برای برون رفت از وضعیت سخت کشور و اعتمادسازی برای نظام بود.

وی بیان‌ کرد: برجام موجب تحقق راستی آزمایی سازمان‌های جهانی برای تبیین بهره‌برداری صلح آمیز هسته ای ایران بود و آن نگرش امنیتی را در جامعه جهانی اصلاح کرد.

معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان یادآور شد: اقدامات صورت گرفته بر اساس برجام موجب شد تا موضوع انرژی هسته‌ای ایران یک مساله امنیتی و تهدیدی برای منطقه جلوه نکند.

وی با اشاره به ظرفیتی که در روابط بین المللی غرب و اروپا نهفته است، تصریح‌ کرد: برقراری روابط صحیح با کشورهای غربی به تقویت زیرساخت‌های کشور کمک خواهد کرد.

به اعتقاد عقدایی کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی، مالزی و اندونزی که روابط بین الملل خود را تقویت کردند هیچ گاه مستعمره نشده و ضرری به آنان نرسیده است.

وی بر حمایت از دولت برای تداوم مذاکرات و اجرای برجام تاکید کرد و اظهارداشت: بی تدبیری در سیاست‌های بین المللی ایران در دوره گذشته سبب قطع ارتباط به کشورهای عربی شده و در این شرایط رژیم صهیونیستی با کشورهای همسایه عرب رابطه برقرار و بین کشور ما و آن‌ها دشمنی ساخته است.

وی برجام را در بهبود روابط ایران و کشورهای عربی منطقه موثر بیان‌ کرد و گفت: باید از این فرصت برای ارتباط گیری با کشورهای منطقه فراهم شود.

این فعال سیاسی استان اصفهان ظرفیت اقتصادی برجام را برای رونق و کاهش معضلات معیشتی مردم کارآمد دانست و تصریح‌ کرد: این اقدام مشترک سیاسی ایران و چند کشور دیگر شرایط را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی بین المللی فراهم ساخت و بر همین جریان کشورهای صنعتی، بانک‌های جهانی برای انجام قراردادهای اقتصادی پشت سفارتخانه‌های ایران صف کشیدند.

وی قرارداد بهبود ناوگان هواپیمایی را از جمله دستاوردهای اقتصادی برجام بیان‌ و اضافه کرد: اجرای برجام توام با حفظ شانیت جمهوری اسلامی تاثیر کلانی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد داشت.

به گفته عقدایی مدیریت ناکارآمد و بدون تجربه ترامپ در امریکا و نیروهای تمامیت‌خواه درون کشور که همان کاسبان تحریم بودند مانع از جرای کامل این اتفاق بین المللی شدند.

 این کارشناس امور سیاسی تعاملات بین المللی را یک فرصت برای کشور برشمرد و افزود: برخی با هدف کسب منفعت این چنین اقداماتی را به ضرر دین بیان‌ کرده و با اندیشه‌های غلطی که در هشت سال دولت های نهم و دهم به وجود آمد، برای تصمیم‌های مدیریت کشور مانع تراشی می‌کنند.

 وی یادآور شد: دشمنان و دولت هایی که ارتباط ایران و جهان را تهدیدی علیه منافع خود می بینند با ایجاد بدبینی در بین دیگر کشورها، فعالیت‌های نظامی و هسته‌ای را تهدیدی علیه جهان القا می سازند.

عقدایی خاطرنشان‌ کرد: اجرای برجام با دیپلماسی قوی دولت و با پشتیبانی و مقاومت مستمر مردم و همچنین حمایت از برنامه‌های دولت با چارچوب برجام، استراتژی مقاومت حاصل و ادامه می یابد.

کد خبر 42593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =